Urnsättning snart

Nu på förmiddagen har jag ordnat dag och tid för urnsättningen. Jag och M:s föräldrar ville gärna ha det innan Allhelgonahelgen, så man har en riktig grav då, så det blir måndagen den 27/10.

Ska grunna lite på dikter och texter att läsa upp, det finns en hel del fint och personligt att välja av. Bestämde i alla fall med begravningsbyrån att de ska spela upp "Miss Sarajevo" på cd så som jag funderade över i ett inlägg här för ett tag sedan. Den var inte aktuell till begravningen även om det var M:s favoritlåt med favoritbandet U2, för jag tyckte inte att den passade textmässigt. Då var "Fields of gold" mycket mer talande för oss som par och den var ju också en av hans favvos. Dock har jag nu läst översättningen på Pavarottis solo i "Miss Sarajevo" och det var inte helt fel:

You say that the river
Finds the way to the sea
And as the river
Youll come to me
Beyond the borders
And the thirsty lands
You say that as river
As river
Love will come
Love
And I cannot pray anymore
And I cannot hope in love anymore
And I cannot wait for love anymore

Kommentarer
Postat av: Kicki

Väldigt fina rader från Miss Sarajevo!

2008-10-13 @ 14:22:50
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0