Tystnad och ensamhet

"Strömmen av deltagande hälsningar har sinat. De har lämnat efter sig den stora tystnaden. Det måste väl bli så. Människorna i världen utanför har ju redan sagt sitt. Och dessutom, "ord hjälper så litet" - tror de.

När alla orden strömmade över mej var jag ännu bedövad. Jag kunde inte ta till mej innehållet i dem. Men nu, när det inte längre är nyttigt eller ens möjligt att leva under bedövning, nu skulle jag behöva de medkännande orden."
(Margaret Haikola ur sin dagbok en knapp månad efter dotterns död)


Kommentarer
Postat av: -ME-

Jag ser dig. Jag vet inte om det gör någon skillnad, men jag ser dig och du berör mig djupt. Och du finns i mina tankar flera gånger om dagen, fast jag inte vet vem du är och fast du inte vet vem jag är. På något sätt hoppas jag att du kan känna det.

2008-10-05 @ 10:40:32
URL: http://vinterliv.blogg.se/
Postat av: Åsa

Läser din blogg varje dag!

Blir djupt berörd av dina texter...

2008-10-05 @ 14:15:51
URL: http://asaleh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0