Post från "the twilight zone"

Det är i dessa tider en skum känsla att gå till brevlådan, ingen normal post till mig inte! Just nu dräller det in broschyrer från alla möjliga stenhuggeri med bilder på gravstenar, den ena fulare än den andra. Nä, nu var jag taskig, men faktum är att det....låt oss säga, finns nåt för alla smaker i den genren!
Två frågor uppstår: 1: vilket register får de sina uppgifter ifrån och varför kan inte andra företag uppdatera sig mot samma register - till exempel Jordbruksverket som tycker M ska fylla i en undersökning om jordbruksrådgivning? och 2: vad får dem att tro att jag beställer gravsten från företaget tvärs över landet - för därifrån var ett av dem? Jäkla tung frakt på den stenen säger jag bara.....

Här är för övrigt den stenen jag har valt till M:


Fy vad sjuk tillvaro jag har! Andra visar bilder av "dagens outfit" i sina bloggar, medans jag...... Fast hela livet är så just nu; helsjukt...!

Kommentarer
Postat av: AM

Ja, det är verkligen märkliga saker som plötsligt blivit ens vardag. Alla papper som ska fyllas i och samtal som ska ringas. Jag och mina barn håller på att välja gravsten nu. Vill så gärna hitta någon som han hade tyckt om. Men samtidigt vill jag inte alls att han ska ligga där, han ska ju vara här hos oss!

2014-09-23 @ 22:38:49
Postat av: Anonym

Ja, det är verkligen märkliga saker som plötsligt blivit ens vardag. Alla papper som ska fyllas i och samtal som ska ringas. Jag och mina barn håller på att välja gravsten nu. Vill så gärna hitta någon som han hade tyckt om. Men samtidigt vill jag inte alls att han ska ligga där, han ska ju vara här hos oss!

2014-09-23 @ 22:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0