Jag hatar dem allihop och mest mig själv!

"Bara ring om du behöver hjälp med något!" sa de allihop. Men vem ringer man en lördagkväll när allt plötsligt kraschar? Jag bara gråter och gråter mitt uppe i matlagningen samtidigt som Lilla J slagit sig så jag måste bära henne samtidigt som Stora J och Mellan M försöker trösta mig och hjälpa till så gott de kan. Vem ringer man när de allihop sitter med sina lördagsmys eller är på sina kalas eller är ute och roar sig? Jag hatar dem allihop för att de har normala liv och mest hatar jag mig själv för att jag aldrig kunnat be om hjälp och särskilt inte nu. Och det finns ändå ingen som jag vill ska komma. Bara han......

Kommentarer
Postat av: Karin

jag hoppas verkligen att du har någon du kan ringa som kan hjälpa/stötta/trösta/lyssna på dig. Jag läste vad som hänt inne på aff och har följt din blogg i några dagar. Min bästa kompis var med om samma sak som dig i vintras (även hennes man var lantbrukare) och jag känner så med dig. Finns inga ord som tröstar men jag tänker på dig otroligt mycket i din och familjens stora sorg. Kram från mig

2008-10-04 @ 21:25:26
Postat av: Kicki E

Känner igen mig! Det bästa var de få personer som bara ringde, dag efter dag så att de nästan blev tjatiga till slut. För det är inte så jävla lätt att lyfta luren själv när man är på botten. Man behöver de där människorna som tränger sig på och är där och frågar och bryr sig. Det är så svenskt att inte störa. Och det gillar jag inte med svenskheten...

2008-10-05 @ 19:58:39
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0