Förbereder urnsättningen

Andra shoppar spökmasker och orange ljus inför Halloween, jag förbereder M:s urnsättning. Min verklighet är en smula "twisted" som jag ju konstaterat ofta här.....
I alla fall, jag har beställt av blomsterhandlaren ett hjärta med vita rosor, det ska vi lägga på graven. Sedan tänkte jag att jag och barnen ska lägga ner varsitt litet glashjärta tillsammans med urnan. De ser ut såhär:


Vi ska också tända varsitt gravljus. Ja, just det, varsin vit ros beställde jag också som ska läggas ner med urnan precis som hjärtanen.
I kyrkan ska vi spela hans låt "Miss Sarajevo" och jag ska läsa en dikt som hans mamma önskade och en som jag har valt.

Det känns sorgligt; detta är liksom det sista vi gör för M, sedan är det gravfrid. Då är det bara sorgen, inget annat runtomkring. Jo, förresten, gårdsärendena: maskinauktion, arrendera ut, alla papper och grejer som ska hållas ordning på. Blä.....Det som är bra, är att när man ärver en gård så ärver man också en revisor och han fixar ju allt med skatter och moms och ansökningar och blablabla som jag inte har en susning om. Väl värt vartenda öre!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det låter som det blir en väldigt fin urnsättning!

Har bara varit med vid en urnsättning. Det var för några år sedan då min mormor dog. Den var väldigt fin, och mer intim än vad begravningen var. efterson det bara var vi i den närmaste familjen som var där då.

2008-10-24 @ 13:01:05
URL: http://asaleh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0