Minnesgudstjänst ikväll

Ikväll är det minnesgudstjänst i kyrkan, de kommer att läsa upp namnen på de som dött under året. Jag och barnen ska dit, det kommer att bli sorgligt men ändå nödvändigt på något vis. Hela Allhelgonahelgen har ju känts väldigt stor och viktig i år.

Ute är det frostigt och fler och fler träd har fällt sina löv. Det är mest där jag kan se att tiden går - det känns så konstigt att när han dog var löven fortfarande gröna och nu är det senhöst. Annars känns tiden mest som ett konstigt vakuum; som om det gått på samma gång mycket längre tid och mycket kortare tid än två månader. Undrar om jag efteråt kommer att minnas nånting alls från den här hösten?


                       

Kommentarer
Postat av: Kicki

Ja, du kommer minnas, men det kommer inte vara tydliga bilder utan lite suddigt overkligt. Så har det varit för mig i varje fall. Och vissa små händelser etsar sig fast. En doft, något nån sa osv. Men det kan naurligtvis vara olika från person till person... Hoppas minnesgudtjänsten blir fin. Kram.

2008-11-02 @ 11:36:28
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Marita

Hoppas det blev en fin minnesgudstjänst.



Kram till er alla//Marita

2008-11-02 @ 17:49:21
URL: http://amors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0