Julfunderingar

Nu kryper julen närmare; idag har Stora J och Mellan M julavslutning i skolan. Snart kommer de hem och börjar sitt jullov. Jag undrar hur julen kommer att kännas - som en enda jättelång fredagskväll, den kvällen det brukar känns som mest ensamt och tomt? Eller kommer barnens julglädje att bära mig lite grann? Jag har i alla fall inga förväntningar alls, hoppas bara kunna lotsa oss igenom det med lite mys i soffan, chokladask, filmtittande och lugn och ro.

Tidernas enklaste julmatshandlande var det i alla fall: köttbullar, prinskorv....klart!! Det är endå det enda ungarna vill ha från ett julbord och själv ger jag fasen i allt vad julmat heter.

Vi står helt utanför det där med julstress i år, vi har andra referensramar här hemma nu. Allt är ändå så betydelselöst och bara yta, i år struntar jag i det mesta och plockar bara ut det som får oss att känna oss bra; julgodis, julklappar, julgran. Resten kan kvitta.

Kommentarer
Postat av: myzpyz (aff)

hej vännen!

bra att du fokuserar på det du o barnen vill ha o orkar med :)

är imponerad av dig på många sätt!

skulle vilja skriva något riktigt klokt som skänker dig värme o tröst men vad liksom... allt känns bara så platt o trist.

helst skulle jag vilja styra kosan hem till er o bara vara där o fixa o "ta hand" om er...

önskar er en fin jul o sänder er de varmaste kramar

2008-12-19 @ 22:22:20
URL: http://vfw.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0