Inga julkort i år

Idag är visst sista dagen att posta julkorten enligt texten på den där käcka julkortspåsen som man får från Posten. Men vet ni vad, kära Postverket, i år ger jag faktiskt fasen i att skicka några julkort! Vänner och bekanta får helt enkelt klara sig utan mina julhälsningar i år, för jag bara vägrar sitta och skriva kort där ett av namnen saknas (det räcker med de 40 tackkort jag skrev efter begravningen, hur orkade jag??)!!

För övrigt har det visst varit jordskalv i Sverige idag. Märkte jag det? Nej! Varför? Därför att hela min värld har ju redan rasat, vad är då ett sketet litet jordskak??!!

Kommentarer
Postat av: .:Sabina:.

Ju mer älskad desto fler tårar. Ut måste de, så du har flera miljoner stycken... Det är ett jobb som ska göras; tårarna, gråten. Jag läste det hos Jonas Gardell, att det heter "SORGEARBETE" av en anledning - det är ett arbete, ett tungt sådant som tar musten ur dig som sörjer fullständigt. Jag önskar jag kunde hjälpa dig med jobbet men jag kan inte göra annat än att erbjuda en cyberaxel att gråta mot.

Varm, stor kram!

(jag kan inte kommentera under inlägget nedan så jag skriver här istället... Bra beslut med julkorten förresten, ge fasen i dem!)

2008-12-16 @ 18:27:03
URL: http://mitteget.wordpress.com/
Postat av: M.A

Läste dem här 2 dikterna här om dagen och kom då att tänka på dig. Läser din blogg varje dag och följer din vardag sedan 2 månader tillbaka. Ville bara dela med mig av dikterna då jag tyckte dem var fina.



Det säjs att bara tiden går

så ska den läka alla sår

som sorgsna hjärtan gömmer.

Visst är vårt minne ofta kort

men att en när och kär gått bort

är nåt man aldrig glömmer.

En tröst för den som lämnats kvar

är hoppet som ens hjärta har

trots tårarna man gråter.

För himlens eget löfte är

att älskar man varandra här

så möts man en gång åter.

(Atle Burman)



När en blomma bryts av

I sin vackraste blom

då blir marken så trist

och så fruktansvärt tom.

Men kanske ändå

att det någonstans finns

en äng eller undangömd skreva,

dit blommor som brutits för tidigt

får komma och fortsätta

växa och dofta och leva…



Inte kan väl den blomman

förvandlas till stoft

som av himlen har fått

både färger och doft?

Men kanske ändå

att det någonstans finns

en kärlek som allt kan förklara:

att den som har gjort

den blomman en gång

nu vill ha den tillbaks

för han kan inte mer

vara utan den bara…



(Atle Burman Ur diktsamlingen: "En källa av ljus")



Kram M.A

2008-12-16 @ 23:54:34
Postat av: Kicki

Hej! Jag försökte kommentera på ditt förra inlägg med det blir nåt "error"! Skitkonstigt. Skit i julkorten. Kram.

2008-12-17 @ 16:02:01
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0