Att rensa

Innan idag fick jag ett ryck och sorterade ur badrumsskåpet. Jag tog bland annat alla M:s daglinser och slängde (har lärt mig att passa på när jag får såna där rensar-ryck, för annars är det väldigt svårt att kasta något som är hans). Sedan flög en knasig tanke genom huvudet: "vad sur han kommer att bli när han ser att jag har slängt bort alla hans linser!!" Jamen va?? Varför kommer såna tankar? När jag så väl vet att han aldrig mer kommer att behöva använda några linser? Men det är väl den där skumma känslan av att han nog ändå snart kommer hem, för inte kan det vara såhär alltid?? Så känns det - hjärtat och själen vägrar inse det förståndet vet.

Annars finns det mesta kvar, jag är långtifrån kapabel att kasta det. Hans kläder - utom de gamla slitna plaggen som han knappt använde, de har jag faktiskt slängt - hans skor, jackor, prylar. Jag hänger fortfarande upp hans handduk i badrummet, förmår mig inte till att hänga "en för lite". Har inte ens tänkt tanken att ta av vigsel- och förlovningsringarna, de bär jag som jag alltid gjort.

Kommentarer
Postat av: -ME-

Men det är klart du bär ringarna!! Min mormor bar sina hela livet och då var hon ändå änka i precis 40 år... Jag förstår att det känns skumt att slänga hans grejor - hur känns det efteråt sen? Även om du haft ett rensryck, känns det okej när det är över?

2008-12-13 @ 22:07:55
URL: http://vinterliv.blogg.se/
Postat av: Sorgfågel

Hej -ME-!

Skönt att höra om din mormor, då kan ringarna sitta kvar ett bra tag till! :-) Hade väl inte tänkt något annat heller...

Det känns rätt okej efter en slängning än så länge, men jag har ju bara kastat "lätta" grejer; förbrukning, sånt som han ändå knappt använde osv. Det blir nog värre senare om man ska slänga kläder som är starkt förknippade med honom och så. Å andra sidan kan jag ju alltid packa ner det i en låda och ställa i vindsförrådet.

Kram Sorgfågel

2008-12-14 @ 09:47:35
Postat av: Milena

Spara du en del saker som är dig kära, och packa ner dem på vinden. Tror att det kan vara roligt för barnen sedan, att det finns vardagliga saker som kläder kvar som tillhört deras pappa.

Min mormor bar också sina ringar, i mer än trettio år, så fortsätt du med det!



(Hittade hit från ME:s blogg)

2008-12-14 @ 16:03:40
Postat av: Malin

att rensa bort en nära anhörigs privata saker är kanontufft, även om det bara är förbrukningssaker. Ännu värre med kläder och liknande.

Klart du ska bära ringarna. Jag skulle nog tycka det var mer konstigt om du INTE bar dem.

2008-12-14 @ 23:39:48
URL: http://malin.bubblar.nu
Postat av: kamilla

Jag skulle bära mina ringar fortfarande men gick ner för mycket i vikt så jag tappade dom hela tiden.Skulle vilja få ett sånt där ryck jag med, men jag vet att min M inte kommer tillbaka men kan inte kasta nått ändå har det gått ca 1 1/2 år

2008-12-15 @ 12:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0