Födelsedagar

På torsdag är det M:s födelsedag och i år känns det lite speciellt. Han skulle fyllt 50 år. Har svårt att greppa det - 50 år! Grejen med när någon dör är att de stannar i ålder: M blir ju aldrig mer än 43 år. Jag undrar hur han skulle sett ut nu, hur mycket han hade åldrats. Hur han hade velat fira 50-årsdagen. Vad vi skulle gjort, vilka presenter han hade fått.
 
Några dagar efter hans födelsedag fyller jag själv år och i år "fyller jag ikapp honom": jag blir 43. Jag blir lika gammal som han var när han dog. Allt jag fyller efter det kommer att göra mig äldre än honom - en helskum känsla kan jag intyga!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Ett konstigt år på två sätt då, att du går om M och att han om han levt hade fyllt 50 år. Det är ju en speciell födelsedag oavsett om man tillhör de som firar stort eller inte. Undra hur man firar ovan molnen...? Ens födelsedag är ju alltid ens födelsedag, även om det också råkat komma en dödsdag emellan. Tänk, din M och min pappa har samma födelse- och dödsmånad. Det har jag inte tänkt på förut.
Stor kram <3
Hoppas ni kan glädjas åt M-minnen samtidigt som han fattas er, dagen idag precis som andra dagar.

Svar: Ja, att de dog samma månad visste vi ju (den något bisarra grunden till vår vänskap!☺), men att de hade samma födelsedagsmånad var nytt.
Många kramar till dig!/Sorgfågel
Cayenne72/Sorgfågel

2015-05-07 @ 11:38:18
Postat av: Anna

hej. Jag har precis läst din blogg ända ifrån början. Jag ville få hopp jag förlorade min man för 4 månader sen och jag känner igen mig i varenda ord du skriver efter du mist din man det kunde lika väl varit mina ord.
Men du gav mig hopp om att livet trots allt faktiskt kan bli bra igen. Tack för att du skrivit om din sorg.
Kramar till dig och dina barn

2015-05-19 @ 12:56:20
Postat av: Camilla D

Jag har också precis läst igenom din blogg. Började för 3-4 veckor sen och storgrät mig igenom de första 3 månadernas inlägg. Kände igen mig så väl i dina känslor (min sambo omkom i en bilolycka för 8 veckor sen)! Sen har jag fått en massa hopp om framtiden också. Det finns kanske ett ljus i den här mörka tunneln? Jag vill bara säga tack!

2015-08-06 @ 23:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0