Jobbar igen

Idag jobbade jag första dagen efter min månadslånga sjukskrivning. Det gick okej; jag har ju trott att det nog skulle funka för jag har känt mig bättre och bättre. Men den rehabiliteringen har jag ju gjort själv. Som vanligt....höll jag på att säga....
Hoppas nu att det funkar; maj månad är ganska hysterisk inom barnomsorgen med allt som ska klämmas in!
 
 
Något helt annat: igår var jag och barnen vid graven och satte födelsedagsblommor - lite i förskott eftersom det är i morgon, men det är svårt att få till det på en vardag. Känns alltid mysigt att ha med alla tre barnen till graven.

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej! Har följt dig under flera år i tysthet. Känner mig orolig för dig när du inte gjort något inlägg på länge. Hoppas att allt är ok med dig. Sänder en stor kram

Svar: Tack snälla okända du! Vad fint av dig att skriva, att följa och att oroa dig! Jag är rätt okej, men om sanningen ska fram så blir jag ibland så oändligt trött på att kämpa. Sorg kommer och går, man blir liksom aldrig av med den och ibland kan jag känna att jag är så trött på att gråta, sakna, vara annorlunda och att liksom bara acceptera - för acceptera måste man. Kram till dig!
/Sorgfågel
Cayenne72/Sorgfågel

2013-05-24 @ 20:42:38
Postat av: .:Sabina:.

Maj kom och gick. Hur är det med dig nu?
Kram

Svar: Jadu, maj kom och gick. Och var stressig, precis som den brukar vara. Och vacker. Så jag andades, lyssnade på min livlina meditationen (cd:n som jag lånade på bibblan och som var den bästa och typ nästan enda hjälpen jag fick mot utmattningssyndromet - eller vad skriver jag; "fick?", jag menar "skaffade mig själv" *fnys*) och tog mig igenom. As usual. Jag mår sämre ibland; när jag halkar ner i grubblerier, och bättre ibland; när jag blickar framåt mot mitt mål. Och vid det sistnämnda är du som jag sagt på FB en förebild! :-)
Kram! Sorgfågel
Cayenne72/Sorgfågel

2013-06-12 @ 16:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0