Elfte bröllopsdagen

Idag skulle jag haft min elfte bröllopsdag.....
Lustigt nog hade jag glömt datumet, kom på det i natt! Men det förklarar kanske varför jag var så väldigt ledsen när jag varit vid graven igår. Var där för att sätta blommor - utan att tänka på datumet dagen efter, bara för att det behövdes nya blommor! - och grät ovanligt mycket när jag åkte därifrån. Faktiskt så att jag liksom fick ett behov av att stänga av den glada cd:n jag hade på i bilen och istället "frossa" lite i ledsenhets-musik som Stings Fields of gold och Damien Rice och annat som jag bara lyssnar på när jag är lite nere.
Kanske var det datumet som spökade? Eller så var jag bara i behov av en liten "gråta ut-stund". Såna stunder kommer då och då och det bästa man kan göra är att ta tillvara dem - de är, tror jag, små andningshål för själen. Små tillfällen av "lätta på trycket".

Kommentarer
Postat av: .:Sabina:.

Jag undrar lite hur det är med dig nu när det drar ihop sig till 5 år. Idag är det väl 5 år sedan M fick anfallet, 5 år sedan du senast såg honom vid liv som vanligt.

Fem år. Hur är det ens möjligt?
<3 Kram <3

2013-08-27 @ 22:06:29
Postat av: malve

Ja, det är konstigt det där med datum. Har känt mig sorgsen utan att veta varför både efter min skilsmässa och efter att min man dog. Det är skönt när man kommer på att det varit en speciell dag och den extra ledsamheten får en förklaring.

2014-08-18 @ 15:48:35
URL: http://vardagsgladje.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0