Mobilminne

Jag är en sån som nästan aldrig sparar sms. Jag läser dem och raderar dem sedan; antingen direkt eller efter ett litet tag. Men i min mobil har jag ett sms-minne, överfört genom de olika telefoner jag haft, sparat på sim-kortet. Ett sms som M skickade till mig den 11 februari 2006 när jag var i Göteborg med mina kollegor och han var hemma med Stora J och Mellan M. Lilla J var inte ens född vid den här tiden.
Det står:
"hemma igen nybadade mätta nöjda barn leker i solstrålarna i lekrummet saknar dig puss"
 
De hade varit på badhuset och badat vet jag, och sedan skickade han detta när de kommit hem. Jag älskar bilden det förmedlar; bilden av vår familj och dess kärlek och ljus.....

Kommentarer
Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Fint. Och sorgligt. och minnesfullt.

2012-10-03 @ 09:47:51
URL: http://ettstenkast.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0