Apropå segt och långlivat

Apropå segt och långlivat, så är jag själv lite "guilty as charged". I kontaktlistan i min mobiltelefon är M:s nummer fortfarande listat. Jag har helt enkelt inte hjärta att radera det! Trots att varken han eller numret finns längre - och bara för det var jag tvungen att slå en sökning på Eniro.se, men nej, ingen har det numret: inte ens någon ny person.
Det får väl stå kvar tills jag liksom inte "behöver" det längre. Precis som ett av hans sms fått följa med genom alla mobilbyten. Det som är skrivet 11 februari 2006; alltså innan Lilla J ens var född och som är skickat hemifrån till mig när jag var i Göteborg med kollegorna.
"Hemma igen nybadade mätta nöjda barn leker i solstrålarna i lekrummet saknar dig puss"
De hade varit på badhuset efter vad jag minns; M och Stora J och Mellan M och han skickade det när de kommit hem. Jag minns hur mycket jag saknade dem och längtade hem när jag läste det.
 
Vissa saker lever kvar långt efter att vi är borta.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0