Helikopterfrossa!

Alltså, vi bor på landet och då händer det då och då att elbolaget inspekterar ledningarna med helikopter. Man får aldrig veta något innan, utan plötsligt så dånar de bara in på superlåg höjd. Störande tycker kanske en del - jag ÄLSKAR det!! Jag har verkligen en hang-up på helikoptrar; de är ju så häftiga!!

Således brummade det till rejält här efter lunch och in över åkrarna flappar en helikopter. Maken som hade varit hemma och ätit var fortfarande kvar och smålog lite grann åt mig som fick värsta helikopterfrossan, slet fram digitalkameran, kastade mig ut på altanen och hängde över räcket för att kunna se helikoptern som flög så lågt att man kunde tro att de inspekterade vårt altantak!! Fram med kameran och fotade denna flygmaskin i luften i närbild! (undrar vad piloten tänkte??)
Kom in till maken när jag sett nog och utropade den självklara repliken: "Just like fuckin' Saigon!" (Die Hard 1)

Om jag ska byta jobb nån gång, så vill jag bli helikopterpilot!


image82
Kommentarer
Postat av: Marita

Hahahaha....helikopterfrossa-det var en annorlunda frossa det.....kan inte låta bli o le....ser dig där ute fotandes för det vilda...fniss....

Kram marita

2008-04-07 @ 21:27:14
URL: http://amors.blogg.se
Postat av: Åsa

Ha, ha, ha... kan se fru Olsson hängandes över altanräcket. Ser jag förvånad ut... Nix, sitter snarare och små ler över min inre syn.

2008-04-16 @ 13:31:18
URL: http://asawith.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0