Småsaker jag saknar

Jag skulle ju kunna skriva en oändlig lista över saker jag saknar med M, men det skulle bara bli ledsamt. Men jag fascineras över de där småsakerna jag saknar som jag förut kunde reta mig på. Till exempel saknar jag att han inte drar in jord i groventrén längre. Eller vattenflaskorna: han bar alltid upp en vattenflaska att ha vid sängen på natten, men tog inte ner dem i samma takt. Till slut kunde det stå tre stycken flaskor på hans sängbord innnan jag förbarmade mig över dem och tog ner dem. Nu finns där aldrig några vattenflaskor att bära ner längre. Eller att han alltid vände sig så mycket i sängen när han sov, så lakanet var tillskrynklat på morgonen när man skulle bädda. Nu är det bara jag som sover i sängen och den är deppigt prydlig och lättbäddad.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Jag kan verkligen tänka mig att det blir så! Det blir ju så uppenbart när något man gjort dagligen inte behöver göras. Kram och hoppas du får en till lugn dag i morgon.

2008-10-19 @ 21:27:49
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Åsa

Egensinnigheterna, som man kanske irriterar sig på ibland, är ju faktiskt det som kännetecknar den älskade. Personligheten...

2008-10-20 @ 14:53:41
URL: http://asaleh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0