Lite ilska och surhet för att hålla sorgen stången

Jag har ju kommit in i några extra jobbiga sorgedagar igen, men ett bra sätt att skaka av sig den värsta ledsenheten har jag upptäckt är att ta till ilska. Så här kommer lite irritationsmoment:

1: Telias kundtjänst. Ringde dit för att begära en överföring av telefonabonnemanget eftersom det stod i M:s namn. Var mycket tydlig med att det var för att han dött och att jag var hans fru och att det bara var en fråga om att räkningen skulle gå till rätt namn; abonnemanget i sig fanns ju fortfarande kvar i samma familj så att säga. 
En kort tid efter lade nummerpresentatören av. Tog för givet att det var nya routern som orsakade det, så när jag ändå var i stan kilade jag in i Telia-butiken som vi har här och ville köpa en ny presentatör. Men då visade det sig att när man överför ett teleabonnemang så upphör nummerpresentatörstjänsten och dessutom de prisliste-val på samtal man gjort. Visst, det kan jag förstå, men kunde inte korkade kundtjänst nämnt det när jag pratade med dem? Och hur svårt var det att räkna ut att när abonnemanget finns kvar i samma familj, så vill man nog behålla de tjänster man valt??

2: Trygg-Hansa försäkringar. Ringde dit i liknande ärende; för att be dem sätta mitt namn på villaförsäkringen + ta bort M:s personnummer i försäkrings-förteckningen över hushållets medlemmar. De undrade varför det bara är en villaförsäkring och inte hemförsäkring också och då berättade jag att det beror på att hemförsäkringen ligger via mitt fackförbund. Sedan kom de nya papprena; där stod för det första M fortfarande med och för det andra hade den plötsligt bytt namn till villaHEMförsäkring! Alltså hade puckot lagt på en hemförsäkring som jag tydligt berättade att jag INTE behövde!! Jamen what the f*ck!! Hur svårt var det att fatta?? Så jag fick ju ringa upp dem igen och säga att Nej, maken är fortfarande död och kommer med all sannorlikhet att vara död nästa år också när den här nya försäkringen gäller och jag vill fortfarande inte ha en hemförsäkring eftersom jag redan har en!!

Mmmm, jag tycker verkligen att det är jättekul att sitta i telefonköer och prata med inkompetenta kundtjänst-idioter och flera gånger om dra min sorgliga historia "hej, jag ringer för att min man har avlidit blablabla!" NOT!

Här kommer förresten en liten en på sluttampen: Länsförsäkringar som dröjde så länge med att godkänna livförsäkringen att min revisor tröttnade och ringde upp, för den skulle med i bouppteckningen. Då visade det sig när han pratade med handläggaren att den blivit liggande! Han var rätt sur, min revisor och tyckte att det var ett jäkla sätt att sköta ett företag på! Och så känsliga grejer med, de SKA INTE "bli liggande" så att man ska behöva ringa och påminna!

Kommentarer
Postat av: Anonym

När jag ändrade tv licensen till mig(sker ju inte atomatiskt) fick min man (som dog för två månader sedan)ett välkommen tillbaka brev och ändå var brevet adreserat till hans dödsbo som någon skrivit under??när jag ringde upp och talade om att det kanske inte är så himla passande sade dom bara om att så är deras regler det var ju bara ett brev med vänligheter..ja kanske för dom men inte för mig.

ja mycket dumma papper blir det och konstigt är det väl att ingenting kan flyta på enkelt.

2008-12-04 @ 07:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0