Avkopplad, urkopplad, frånkopplad

Har haft trubbel med internetuppkopplingen, troligtvis på grund av åskskada. Nu är det fixat igen, men gaaah, vilka erfarenheter man får av att ringa Telia för att felanmäla!! Visst, när man väl efter tvåhundra kommandotryckningar på telefonen och väntande i kö kommer fram till den riktiga supporten - alltså den som är en levande människa - då är man i goda händer, men INNAN:

Ringer Telia kundtjänst 90200......jaha, först ska man till en automatröst tala in vilket problem man har.....redan där stötte jag på patrull, för lilla J i famnen tyckte att det var ett bra tillfälle att börja skrika!....."förlåt, jag uppfattade inte dig" säger den puckade automatrösten, nä tacka f-n för det liksom........Nytt försök med lilla J i famnen på storebror 2 rum bort, då gick det bättre. Men jag får krupp: om jag nu har talat in att mitt ärende är "problem med internetuppkoppling", då vill jag INTE höra autorösten babbla om att jag kan få information på www.telia.se! Det är ju just det jag inte kan, comprende??
Sedan får man dessutom höra på smartheter som "är kablarna isatta?", "sitter modemet kopplat i förstajacken?" "har du provat att koppla ner allt och omstarta?" och annat trams. Alltså, vi som fattar basnivån på en internetkoppling, kan inte vi få gå före till en speciell kö utan frågor om självklarheter??

Lite samma blodtryckshöjande känsla får man när strömmen går (gör den förfärande ofta här ute på bonnalandet) och man ska felanmäla till Eon eller som de heter här hemma De Onda: yada yada i megalånga telefonkön  där de hela tiden upprepar: "du kan få information på vår hemsida www.eon.se". Gaaah, nä, jag kan ju liksom inte det när hela huset är kolmörkt och utan STRÖM!!!
Det är då jag börjar skälla på den där inspelade autorösten och gapar saker som: "är du helt j-la dum i huvudet eller?!" och annat meningslöst. Jag lovar, det sitter bergis en riktig Telia- eller Eongubbe i andra änden, tjuvlyssnades och flinandes åt att kunderna får spader!
Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej! Tänkte bara titta in och önska en Trevlig midsommar! när jag ändå hade vägarna förbi.

Kram, Åsa

2008-06-19 @ 18:41:35
URL: http://asawith.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0