Migrän av mer än kläder

Citat ur Aftonbladet familj:
http://www.aftonbladet.se/foraldrar/forskola/article1834785.ab

"Nu förbjuds randiga och prickiga kläder på en förskola i Gällvare. De kraftiga mönstren framkallar nämligen migrän hos personalen.

Från och med nu måste både barn och vuxna på grund av den anställdes migrän ha enfärgade kläder på sig.

- Det är synd om den anställde och därför har jag tillrättalagt miljön. Personen i fråga måste ju kunna jobba, säger Maj Norberg, rektor vid förskolan.

Barnen får byta om

Enligt föräldrar har barn som kommit med "fel" kläder till dagiset tvingats byta till kvarglömda, enfärgade plagg.

- Jag har svårt att tänka mig att de har rätt att ställa de kraven, säger Ulf Eriksson, ordförande i Riksförbundet Hem och Skola till Norrländska Socialdemokraten."


Mjaaaa...annars kan jag (som själv jobbar på förskola) tycka att långt mer skallebanksframkallande än randiga tröjor är dagisungarnas skrik, gap och tjut, men det får man väl inte förbjuda eller? (Hallå facket!)
Ser scenariot framför mig; obligatorisk munkavel påsatt på varje unge i dagistamburen vid lämning! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0