Varför stadsjeep??

Jag har undrat så länge nu; varför i hela friden är de så kallade stadsjeeparna så himla populära? Jag fattar ärligt talat inte grejen!! De är fula, klumpiga, svårparkerade, miljöbovar samt svulstigt skrytsamma. Tala om för mig vad man ska med ett sånt åbäke till! Jag kan förstå det om man bor i slutet av en gropig grusväg mitt i skogen, då är de bra att ha om man överhuvudtaget ska kunna ta sig hemifrån regniga dagar eller snöiga vinterdagar, men majoriteten av dessa förare/ägare bor i stadsmiljö eller villakvarter! Hur motiverat är det med fyrhjulsdrift för att ta sig ut från den asfalterade garageuppfarten??

Visst, jag fattar, statussymbol med inget annat värde än att skryta med. Men nu när miljöhotet är så uppenbart och ett så omtalat ämne, så känns det faktiskt rätt b-aktigt att söka status i så nedsmutsande meningslösa objekt som en stadsjeep. Personligen så tror jag att det snart kommer att svänga till att gå från skryt-symbol till skam-symbol typ: "kolla, där kör en idiot som inte tar sitt miljöansvar!"

Och för övrigt; hur kommer det sig att det alltid är de lataste bilförarna som kör stadsjeep? Om man kollar på vår lokala Willys-stormarknad så är det alltid stadsjeeparna som ställer sig på handikappsparkeringsrutorna (japp, UTAN tillstånd!) eller kör fram bilen två meter framför ingången där det inte är nån parkering överhuvudtaget och blockerar all annan trafik. Sorry, jag tror inte på historien "jag skulle bara in och köpa cigg snabbt!" Wake up, det är en STORMARKNAD, inget jag säger inget går att köpa snabbt där, för det är kassaköer med tvåtusen storhandlande barnfamiljer!


              
               ful och klumpig enligt mig!
Kommentarer
Postat av: marita

Hejsan!
Passar först på att säga att jag tycker det är lika skoj o se att du varit på besök inne hos mig.
Sen är det ju tack vare dig o Towe att jag fått upp ögonen o intresset för detta med blogg...urskoj ju...nästan lite farligt-beroende framkallande typ..hehe..
Ditt inlägg idag kan jag bara hålla med om-har oxå ställt mig den frågan många ggr...varför ens komma på o köpa en då man bor i stan eller i ett villaområde med som du säger asfalt ÖVERALLT????
Vi har själva en Jeep-tror inte den faller under stadsjeep dock-utan är mer en riktig jeep.(stadsjeepar är inte så höga som riktiga jeepar är-o det beror nog på att de endast är till för ha just som statuspryl tror jag...hehe...)
Vi var näst intill tvugna o ha en där vi bodde innan.På vintern va den guld värd då.
I o f behövs den här oxå-vi bor ju fortfarande på landet-men där vi bodde innan behövdes den betydligt mer.
O snygga är de verkligen inte-har heller aldrig fattat varför det ska sitta ett stort fult hjul på bagagedörren för!!!!Man blir ju skiten av hjul-fan varje gång man ska till o öppna den dörren-alltså inget vitt ska man ha på sig-det har jag kommit på efter ett antal ggr då ;)
Ha en fin dag imorrn-kram Marita

2007-07-23 @ 21:20:35
URL: http://amors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0