TV-reklam

Något av en favorit-irritation är för mig TV-reklam. Medge att det är kul att reta sig på den? Några aktuella:

* Lutherhjälpen med bebisen som får brunsmutsigt vatten i nappflaskan. Alltså, själva andemeningen med reklamen är lysnade bra - vi ska tänka till om det viktiga i att ha tillgång till rent vatten........men allt som flashar i mitt huvud är "är det egentligen katrinplommonjuice ungen får?" eller "har de en nappflaska utan hål?" eller "hur bar de sig åt vid inspelningen egentligen???"

* Boxer-Robert; denna eviga följetong! Nu är han i köket och tar ut frukostbullarna åt familjen. Jag vill INTE HA alla de där skit-kanalerna och betala tusentals spänn om året! In med Robert i ugnen och vrid upp värmen till 250 grader grilleffekt!!!

* Alldays trosskydd. Nu har de hittat på nåt med "silk" i dem, vilket tydligen ska kännas så lyxigt och lent. Annars är ju silke för mig blankt och kallt och kanske inget jag frågar efter att ha mellan benen sådär....
Varför använder de inte sånt material som Wettexdukarna? Jag menar, bättre uppsugningsförmåga får man leta efter och det var väl det som var poängen?

* Reklamen för nåt slags arbetsskor där tårna sjunger. Inse, nakna tår funkar ALDRIG i reklam, de är läbbiga, punkt slut!!

* Burger King-reklamen med spetiga killen som ratar fisförnäma restaurangmaten och istället går och tar en Double Whopper. Lite sorgligt tycker jag att man år 2007 kan göra en reklampoäng på den unkna fördomen att tjejer äter sallad och Quiche Lorraine medan killar - "riktiga män" - såklart föredrar hamburgare med dubbelt kött.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0