"I can't get out!"

När jag skrev som mest i bloggen trodde jag att jag en dag inte skulle behöva den mer. Att det liksom skulle bli "färdigt"; att sorgen inte skulle behöva bearbetas mer. Jag skriver ju sällan, så man kunde kanske tro att det är sant, men det är snarare så att orden är svåra att få ur sig nu för tiden. Det blev inte färdigt; det blev inte bearbetat, det gick inte över. Det bara kapslades in - djupt in där få, om ens någon, ser det. Men därinne ligger sorgen och fräter och bubblar. Ibland dyker den upp till ytan för att sedan tryckas ner igen. Men den försvinner aldrig.
 
 
 
"I can't get out. Don't you see? I'll never get out!" (Greys anatomy säsong 9 avsnitt 2)
 
http://www.youtube.com/watch?v=gyHEUoPOmR4
 

Kommentarer
Postat av: Anders Lindquist

Hej, känner igen mig så mycket, ibland bubblar sorgen helt oväntat ut och man måste bara prata med någon om det, även om det är en helt okänd person och efteråt funderar man på vad som har utlöst det.

/Anders

2014-07-12 @ 17:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0