"Någonstans inom oss" - 5 år


Idag är det 5 år sedan M dog.
 
"Någonstans inom oss är vi alltid tillsammans,
någonstans inom oss kan vår kärlek aldrig fly.
Någonstans o någonstans har alla tågen gått
och alla klockor stannat:
någonstans inom oss är vi alltid här och nu,
är vi alltid du intill förväxling och förblandning,
är vi plötsligt undrans under och förvandling,
brytande havsvåg, roseneld och snö."

Erik Lindegren
 

Du vakar över mig, det vet jag. Eller som jag brukar säga när jag nattar Josefin: "pappa älskar dig från himlen och mamma från jorden!"
Du älskar oss från himlen och vi älskar dig från jorden.

Kommentarer
Postat av: Marie

Hittade din blogg idag, önskar jag gjort det tidigare... Förlorade min man i en bilolycka för snart ett år sedan, blev ensam kvar med två barn på idag 5 och 3 år. Hade behövt förstå, tidigare, att jag är långt ifrån ensam om att bli just ensam. Nu kommer jag att försöka läsa ikapp från början, så fort som möjligt!!! Kram!!

Svar: Hej Marie och välkommen hit! Visst är det så; man tror att man är ensammast i världen om att ha det som man har det - unga änkor är ju faktiskt lite ovanliga - men det finns fler! Vi är fler sorgesystrar än man först tror och det är en ganska skön känsla att upptäcka att man inte är ensam och att allt det jobbiga man känner har andra varit med om.Kram från Sorgfågel
Cayenne72/Sorgfågel

2013-09-21 @ 23:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0