Mera årsdag

Var ute och sprang en runda runt sjön nyss här i min "nya by". Solen var framme, det var alldeles vindstilla och morgondimman drev som en rök över vattenytan. Det var så vackert och jag kände att han var nära.

Det är ju så jag känner med att sälja gården och flytta; jag frigör både mig och M från alla de praktiska bekymrena och från det tunga jobbet där. Jag tar med mig BARA M; det som var han som person - inte lantbrukaren. Enbart det som var den innersta kärnan av honom; det som jag älskade och älskar. Därför känns det inte så svårt som många tror att skiljas från gården, utan som en lättnad. Jag gör oss fria.

Kommentarer
Postat av: karibien

Jag tror på sätt och vis att det alltid är så - att röra på sig fysiskt är att frigöra sitt inre. Och tvärtom. Skramlar man loss gamla fastrostade tankar upptäcker man plötsligt att man vill mer, måste vidare.



Free your mind and your ass will follow



Det blir bra det här, för er alla

2010-09-01 @ 13:47:52
URL: http://karibien.typepad.com
Postat av: Annika M

Fint beskrivet, så befriande och ärligt.

Kram A

2010-09-01 @ 17:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0