Morgonmusik

Åker till jobbet på morgonen idag. Kör vår väg från huset mellan knallgula höga rapsfält i full blom. Sätter på bilradion, Mix Megapol kl 7:09. De spelar inledningen till "Fields of gold".
Första impulsen är att stänga av, men sedan låter jag den vara på och lyssnar hela vägen till jobbet medan några tårar stilla rinner nerför kinderna. Det är vackert om än sorgligt och det är första gången jag klarat av att lyssna på den utan att känna en massa smärta. Jag vet att den är en hälsning.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är klart att det är en hälsning. M vet att du kommer att klara allt det som ligger framför dig, och han stöttar dig i det.

Kram

2010-05-25 @ 18:44:58
Postat av: .:Sabina:.

Jag undrar varför det inte kom med att det var jag som kommenterade... Det var det i alla fall.

2010-05-25 @ 19:53:47
URL: http://mitteget.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0