Besök vid graven

I går fyllde Mellan M 10 år och jag passade på att ta en sväng till graven på förmiddagen mellan paketöppning och kalasgäster. Har inte varit vid graven på länge, för det har varit så mycket snö. Jag var där sist för ett par veckor sedan när det var som mest snö. Då var alla gravar - inte bara de liggande utan också de stående - osynliga under snön och jag fick pulsa i 1 meter djup snö för att komma till M:s grav. Tur jag hittar till den med förbundna ögon, för det syntes ingenting. På själva kyrkogården var det helt blankt och slätt i snön; de enda spår som syntes var djurspår. Jag fick gräva fram graven under ett tjockt, tjockt snötäcke och det var då jag kände att det nog fick vara med besök där tills snön börjat försvinna.
Men som sagt, i går var en passande dag. Hade med en kruka med påskliljor som jag satte bredvid stenen; det är fortfarande för kallt för att sätta snittblommor och tjälen gör att det inte går att plantera något.

Längtar tills det går att göra vårfint däruppe, men det tar nog ett tag till.


Kommentarer
Postat av: .:Sabina:.

Har av nån anledning inte kunnat kommentera på ett tag - nu verkar det fungera igen, hoppas det!



Du vet ju att jag läser här, har din blogg på rss så jag ser direkt när du uppdaterat. Jag är glad att du inte "behöver" den på samma sätt längre, men samtidigt är jag också glad att jag känner dig på annan plats än bara här - för annars skulle jag sakna dig så mycket...



Kanske, kanske kommer vi ungefär att passera i dina krokar i slutet av juni, midsommarsöndagen... och i så fall vore det så underbart att träffas! Tror du att det skulle fungera i så fall?



Stor vårkram, måtte den komma på riktigt snart!

2010-03-21 @ 23:52:02
URL: http://mitteget.wordpress.com/
Postat av: Sorgfågel

Sabina: ååh, vad det hade varit roligt om vi kunde träffas! Jag kan den helgen, så om det går är ni varmt välkomna hit!

Kram!

Sorgfågel

2010-03-22 @ 08:19:33
URL: http://cayenne72.blogg.se/sorgfagel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0