Lättad: en sak mindre

Idag ordnades en stor, tung grej upp som jag oroat mig jättemycket för: alla kvarvarande maskiner (och gårdsinventarier) ska säljas på auktion! Auktionsfirman var här idag och tittade runt på vad det är för grejer och de gav ett väldigt proffsigt och gediget intryck, det kändes jättebra! Det vet ju jag också att de tjänar bra med pengar på en sån här affär, men åh vad skönt att kunna få ett helhetskoncept! De säljer allt; ALLT - stort som smått och det är ju just det jag vill. Det ska bli så oerhört skönt att bli av med allt på en gång; jag som oroat mig så mycket över hur jag ska kunna hantera allt som finns överallt här!
Så nu blir det auktion här på gården den 5 augusti och de sköter allt: tar fram alla grejer och säljer och sköter allt runtom. Jag behöver inte vara med, jag behöver inte göra något alls.

Är så himla lättad över detta; av allt stort och krångligt som är på gång just nu har maskinförsäljningen varit det som gett mig mest magont. Tack snälla M för att du styr och ordnar från din himmel!!

PS. senaste nytt på svågerfronten: han ringde och bad mig att ge honom gratis två maskiner som han skulle köpt, för det var så synd om honom som var - citat - "arvlös". Vill bara påpeka att M i många år jobbade gratis på gården och senare tog ut för låg lön; allt för att liksom tjäna in övertagandet i förskott - ganska vanligt bland bondpojkar. M jobbade på gården sedan han gick ut lantbruksgymnasiet; svågern skaffade sig ett helt annat jobb. Det var alltid klart att M skulle ta över; han var den ende som var intresserad av det.


Kommentarer
Postat av: Malle o Zassa o Rakel

Ja i arvstvister är det såklart lätt att ofta uppleva att bägge parter har en poäng men i detta fall - när saker är som de är....så blir det bara ytterligare ett tungt hinder för dig som redan har haft det så jpbbigt. Konstigt att det skall visas upp fula trynen så fort det kommer till pengar och död. Jag vet inte alls vad saker är värt och vad som är rätt och fel men OJ va skönt att du fick hela klabbet bortlejt till en firma som sköter allt åt dig. Den där svågern....har säkerligen inte gått lottlös - det bruka de inte göra om föräldrarna är reko. Men skit samma.....svågrar bryr vi oss föga om ;) jag är bara lättad att en sten föll av dina axlar så att du kan lägga energi och kraft där den behövs: på dig själv - på dina barn och på Josef!

2010-06-23 @ 13:37:55
Postat av: susann

hej på dig det var ett tag sedan..tycker det är skönt att du fått det så bra.Och blir en gång till förvånad att vi följs åt med våra "sorgefaser".

Min svåger ringer nu nästan efter 2år och vill ha "sina" saker i MIN lada...sköt om dig.

2010-06-26 @ 12:50:14
Postat av: Mari

Fick han maskinerna? Känns igen - varit med om samma sak. Vill köpa dyra saker till skitpriser. Tror visst att det är obligatorisk rabatt därför att min man var deras bror. Dom borde tänka ett varv till. Om dom betalar rätt pris får ju deras brorsbarn del av de pengarna. Men ibland går girigheten före förståndet.



Lycka till med ditt och dina barns nya liv. Ni förtjänar all lycka!



Kram

2010-09-27 @ 21:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0