Begravning i morgon

Styrkesamlar mig inför svärfars begravning i morgon förmiddag. Den första begravning jag går på sedan M:s. I samma kyrka, med samma präst. Prästen som förresten ringde mig innan ikväll och sa: "det här river upp en hel del för dig förstår jag?" Jag har stort förtroende för honom, så jag svarade som det var: "Nej, ärligt talat har jag inte haft tid att känna nåt sånt och inte heller haft tid att sörja och sakna svärfar, för jag sitter mitt upp i allt det praktiska som måste skötas och det har bara varit jag som stöttat och hjälpt svärmor!"

Det kommer väl efteråt. Eller som en smäll i huvudet i kyrkan....

Senaste exemplet på hur det är här: svärmor ringde mig ikväll och bad att få åka med mig och barnen till kyrkan i alla fall. Hennes son, som skulle skjutsat henne, hade fegat ur det (precis som han fegade ur begravningsbyrån och kistblommebeställningen!) med nån knäpp förklaring om att han nog skulle komma i sista minuten till kyrkan för han skulle ju hinna göra i ordning sina tre barn och hämta en krans hos blomsterhandlaren. Eeeeeh, ja jag har ju inte tre barn jag också....??

Kommentarer
Postat av: karibien

Tänker på dig och svärmor



Skönt att ni har varandra i alla fall, när nu sonen inte är mycket att hålla i när åskan går.



För dottern och mig blev det många och långa samtal då när vår svärfar/farfar gick bort och begravdes, om livet och döden, om släktrelationer och om sånt som var outsagt. Sparken i magen för oss var inte så mycket kapellet och begravningsakten utan att möta släkten.



Jag hoppas att du och svärmor får ett fint minne när ni följer en kär familjemedlem till den sista vilan

2010-06-02 @ 04:00:03
URL: http://karibien.typepad.com
Postat av: Malle o Zassa o Rakel

Ja det är ju helt fantastiskt hur en del människorsmiter och inte finns att luta sig på när det väl gäller...och hur en del modiga och snälla får ta på sig oket för fler än sig själva igen och igen och igen. Jag tänker på er, dina barn och du....

Jag hoppas det blir fint i kyrkan och att du får tid att reflektera lite och läka massor för just nu verka det ju vara mitt i chocken. kram

2010-06-02 @ 08:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0