På andra sidan den sista (?) prövningen

Nu är det över. Skrivet, klart, sålt, frånträtt. Nervositetsvärken i magen är borta, den mesta ångesten är borta. Makens släkt kommer väl alltid att hata mig, även efter allt är över, men det kan jag inte göra något åt. Jag tror inte de hade blivit nöjda vad jag än hade gjort, så det är ändå lönlöst.

Nu ska jag äntligen kunna ägna mig åt barnen och Josef och allt det nya. Och ägna mig åt att hitta tillbaka till de glädjefyllda minnena av M. Att slippa se bilden av honom skymmas av bekymmer och oro över gården och av smutsigt bråk. Att se bara det rena, det fina!

Men först ska jag dricka ett glas mousserande vin! En skål för allt som var som var fint. En skål för den jag älskar i himmelen och de jag älskar på jorden.

Kommentarer
Postat av: .:Sabina:.

Helt rätt tänk: DU kan inte göra något åt det. Det är deras beslut och deras byk att tvätta. Försök låta det vara så mycket det bara går, för du kan inte ändra dem och deras tänk.



GRATTIS till att det är över nu. Att du står här på andra sidan det som varit helt överjordiskt. M i himmelen och Josef på jorden. Barnen och andra nära och kära. Ägna dig åt dem, och låt dem ge dig energi.

Julkram!

2010-12-20 @ 22:03:27
Postat av: cruella

Jag har tittat in här då och då - omöjligt att inte gripa av allt både mörkt och ljust som kommit din väg på kort tid.



Önskar er en fin jul och en underbar framtid!

2010-12-21 @ 10:24:43
URL: http://minkammare.blogspot.com/
Postat av: Malle

Pustar ut.....äntligen!!!!!!!!!!

Skål och kram från Gbg

2010-12-21 @ 14:06:41
Postat av: -ME-

Skål!!!! =)

2010-12-23 @ 20:40:38
Postat av: Christel

Hittade din blogg av en slump via en kommentar på en annan blogg vars skribent jag är ytligt bekant med (ledtråd: Herman).



Jag har suttit och läst massor här och blir så tagen av det som hänt dig och hur livet utvecklat sig. Det senaste, med försäljning av gården, kan jag leva mig in i lite. Vi har ju också en gård och jag kan bara ana hur mycket praktiskt det skulle vara att ordna om något hände någon av oss. Jag blir också skrämd över hur människor är funtade (syftar på din makes släkt). Tyvärr vet jag att det är alltför vanligt att människor visar upp sidor som man inte trodde fanns hos dem när det börjar att handla om arv, pengar och generationsskiften :(

Härligt att det är över nu och hoppas att era barn ändå kan få en fungerande relation till sin pappas släkt. Det kanske behöver gå lite tid men jag håller tummarna.



Lite roligt kuriosa, när jag läste kommentarer på din blogg upptäckte jag att jag kände igen flera av de som kommenterat. Även cayenne72 kändes bekant och visst, du är ju en bekanting från ett nätforum som jag hängt på sen -99 ;) Jag är inte så rysligt aktiv där men du känns ändå som en av dem som jag "känner" (därmed inte sagt att du "känner" mig, det är ju svårt att göra eftersom jag mest är en läsare).



Ha en fortsatt skön julhelg!



Kram från Christel aka -Chrillan-

2010-12-25 @ 11:09:28
URL: http://bjorkobloggar.blogspot.com/
Postat av: Malle o lilla R

TUSEN TACK för du vet vad!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-12-25 @ 15:16:33
Postat av: Gunilla

Önskar dig all lycka på din resa i livet!

Kram

2010-12-27 @ 14:48:16
URL: http://gunillasblogg-gunilla.blogspot.com/
Postat av: Malle o lilla R

Jag undrar så hur det går för dig/er....Kram

2011-01-31 @ 20:19:49
Postat av: Maria

Saknar dina inlägg...

2011-02-01 @ 14:30:36
Postat av: Bingo på nätet

All lycka på vägen! kram! /Bingo Molle

2011-03-02 @ 17:24:12
URL: http://www.sverigebingo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0