Att vara två i vardagen

Livet i lägenheten flyter på bra. Stora J och Mellan M har börjat på sina nya skolor och även om Stora J var ledsen första dagen och tyckte mycket var jobbigt så har det gått bättre igår och idag. Hoppas att de kan få det riktigt bra!!
Jag njuter av att åka hem - HEM!! - till min nya ort och till Josef. Idag när jag och Lilla J kom hem stod det middag på bordet åt oss. På sängen låg nytvättade kläder i vikta högar och diskmaskinen var påsatt. Fatta lyxen!! Fatta skillnaden mot att komma hem som ensam 3-barnsmamma och veta att jag själv måste göra allt det som måste göras: tvätt, matlagning, städning och så vidare!!! Fatta det underbara med att återigen vara två i vardagen!!

Kommentarer
Postat av: Malle o Rakel

Ja...och ha någon som ser en och verkligen vill vara med en. ...och som du skrev i ett inlägg för länge sen...att längta efter någon som finns...

2010-08-26 @ 20:37:56
URL: http://metallmalin.blogg.se/
Postat av: Sorgfågel

Jamen eller hur? :-) Vanliga människor fattar nog inte lyxen i att längta efter nån som finns!!

Sorgsyster-kramar!

Sorgfågel

2010-08-27 @ 06:39:30
URL: http://cayenne72.blogg.se/sorgfagel
Postat av: Velan

Åh, vad jag också längtar dit...

2010-09-01 @ 21:53:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0