Yes! Lite kaxig idag!

Något man får mycket träning i som ensam änka är att fixa saker själv, att ta tag i saker själv. För det mesta är det rätt tungt, men ibland har det gett upphov till sköna "jag-klarade-det-själv-känslor". Som idag: jag har satt igång apparaten "Skaffa luftvärmepump". Har länge vetat att jag måste göra något åt elräkningarna och uppvärmningen här i huset - detta pratade jag och M om när han fanns - och nu äntligen har jag fått tag i en bra firma och rullat igång det här. Idag var en av dem här och kollade huset för att kunna lämna offert. Det blir troligen jättebra; planlösningen är perfekt, placeringen av luftvärmepumpen inga problem och han fixar till och med allt med ROT-avdraget! Jag får en offert och om jag tackar ja tar det bara 3-4 veckor innan de kommer och fixar - en helt okej tidsrymd när det gäller hantverkare/installationer tycker jag.

Det är inga stora grejer, men känslan av att "ja, jag tog tag i det, jag fixade!" är skön! Man vet ju annars hur det är när andra kvinnor pratar såna här grejer: de säger "vi ska bygga/renovera/installera" eller vad det nu kan vara, men i själva verket är det nästan alltid mannen som håller i allt.


Kommentarer
Postat av: Annika M

Härligt, du är fantastisk. Håll kvar i den känslan, det är den som ger dig kraft!

2009-09-25 @ 16:58:49
Postat av: karibien

You go girl!



Det är sån himla skillnad på att känna "nu gör jag det här själv" istället för "nu måste jag göra detta ensam". Det är befriande att känna att man kan och vågar, själv. Njut av det, det är du värd!



/k

2009-09-25 @ 17:38:29
URL: http://karibien.typepad.com
Postat av: -ME-

Nu har jag suttit och glott igenom veckans bloggskörd igen; 78 nya inlägg på bloggkoll - jag är usel på social kontakt för tillfället. :( Men så har jag läst dina inlägg och konstaterat att som vanligt har det gått så lång tid att det känns fånigt att kommentera och orden känns så futtiga när du är så ledsen, inget jag kan säga eller göra gör det det minsta lilla lättare för dig. Och då är det gott att se ett inlägg där du trots allt är stark och glad. Klart du fixar att beställa värmepump! :)

2009-09-25 @ 22:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0