Lite återhämtning

Segar mig långsamt uppåt efter dödsdagen och begravningsdagen. Det känns lite bättre än då, men väldigt skört.

Något som i alla fall är skönt är att Stora J har haft en rätt bra vecka! Hon har för det mesta varit gladare och pratat med mig, inte slutit sig så mycket. I tisdags kväll åkte jag med alla tre barnen till mcDonalds och åt - de tycker det är kul - och då hade vi en riktigt, riktigt bra stund allihop; skrattade, pratade, skojade! Sådär som det borde vara oftare. Jag hoppas att vi någon gång kommer att ha det så på en mer regelbunden basis....

Var på sista anhörigträffen med änkegruppen igår och det var bra som vanligt. Fast lite konstigt att inte ha det mera nu. Men förhoppningsvis kan vi träffas vi fyra då och då ändå - ja, och Carina (en av dem) och jag umgås ju; vi har lärt känna varandra genom den här gruppen och våra barn trivs ihop också. Det är jätteskönt att ha henne; någon som vet precis hur det är och som har samma horisont. Någon som jag inte behöver förklara alla känslor för, därför att hon har det på samma sätt.

Kommentarer
Postat av: tvillingmamma Lotta

Det var ett tag sen jag läste hos dig och ser att det hänt mycket.

Jag läser och gråter och känner så igen mig i dina ord.

Min årsdag är om ungefär 6 veckor, jag har redan fasat för den länge.

Jag kan inte heller förstå det än, jag saknar Fredrik lika mycket än.

Som du skriver så drömmer inte heller jag om honom, jag tror också att det handlar om en blockering.

Jag har drömt om Fredrik 2 eller 3 ggr sen det hände, för lite mer än 10 månader sen.



Sköt om dig. Kram

2009-09-17 @ 19:13:47
URL: http://tvillingmamma.blogspot.com
Postat av: myzpyz

så skönt att läsa ditt inlägg! glad att ni tycker det känns lite lättare o att stora J känner sig bättre (säger man så).

asch, du vet vad jag menar!

kramar o kärlek <3

2009-09-17 @ 23:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0