Ringkompromiss samt lägesrapport

Jag har väl inte sagt vad jag gjort med mina ringar; vigselringen och förlovningsringen? Försökte ju ta av dem en kort period i somras, men det kändes helfel. Det jag däremot gjorde var att flytta över dem till högerhanden istället. På det viset kan jag fortfarande ha på dem, men de sitter inte som om jag är gift.

Annars mår jag väl rätt okej. Sorgen håller sig på lite avstånd och det är ju skönt. Vardagslivet fungerar. Men jag önskar mig lite glädje, jag önskar något att se fram emot. Jag önskar mig något bättre än den här rastlösheten och känslan av att inte höra riktigt hemma nånstans. Jag önskar något stadigt att luta mig emot, något att vila helt i. Jag önskar mig att få vakna på morgonen och slippa lägga all energi på att övertyga mig själv om att jag bör gå upp.

"Make me think that at the end of the day
some great reward will be coming my way."

Kommentarer
Postat av: -ME-

Det är så svårt att hitta något uppmuntrande att säga för jag tror att man i mörka tider måste försöka hitta de små ljusen och fokusera på dem - men i kompakt mörker är små ljus jävligt ointressanat, man måste bli bländad av stora ljus för att ens se dem. Jag blir i alla fall glad över att tänka på att vi ska ses, även om det är ett par månader kvar. Ett yttepyttigt ljus i mörkret?

2009-10-19 @ 10:30:45
Postat av: Sorgfågel

ME: så klokt du skriver! Jag ser också fram emot att träffa dig, det är ett ljus som jag längtar efter!

Kram!

Sorgfågel

2009-10-19 @ 21:18:59
URL: http://cayenne72.blogg.se/sorgfagel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0