Intervjuad idag

Det här fick jag i kommentarerna här på bloggen för ett litet tag sedan:

Jag blev väldigt berörd av din blogg och skulle vilja komma i kontakt med dig. Jag vill inte vara påflugen men jag ska göra ett reportage i G-P om sorgbearbetning för publicering i allhelgonahelgen. Det ska handla om att bloggandet kan vara ett sätt att komma vidare och bearbeta det fruktansvärda som hänt. Jag har tidigare skrivit många artiklar om sorg i olika tidningar, bland annat Apoteket och G-P. Om du kontaktar mig berättar jag mer - så du känner dig trygg om du tror du skulle vilja medverka. Du behöver inte ha bestämt dig innan du tar kontakt utan kan säga nej till mig också sedan.

Först kändes det lite skrämmande: dels det faktum att liksom "go public" och dels att behöva sitta och prata igenom allt det jobbiga, vilket ofta är ganska upprivande om än nyttigt. Men efter att ha funderat över det kände jag ändå att det var rätt, så jag accepterade Anna-Lenas fråga. Det är som om det är moget att göra såhär, att jag kommit såpass långt att det går att ta bloggen ett steg till och så att säga öppna upp den ännu mer.

Så i förmiddags var Anna-Lena och fotograf Nicke här. Jag måste säga att det kändes bättre och lättare än jag hade trott, så efteråt var jag inte alls så där ledsen och trött och urlakad som man annars kan bli av att dra igenom hela sorgehistorien utan mådde fortfarande bra. Så tack båda två för att ni gjorde detta på ett bra och förtroendeingivande sätt!

Reportaget ska komma in i Göteborgs-Posten i Allhelgonahelgen, men exakt när vet jag inte ännu.

Kommentarer
Postat av: myzpyz

wow va spännande! tycker du är modig som sa ja o genomförde detta impad

förstår att dom ville intervjuva dig o jag är övertygad om att många kommer bli berörda, nicka igenkännande, pusta ut o känna "jag är inte ensam" o vara tacksamma för att du gett röst åt detta svåra tabubelagda ämne!

världen vore bra fattig utan dig vännen!

kramar o kärlek

2009-10-10 @ 00:51:06
Postat av: Kicki

Tycker du gjorde rätt som ställde upp, även om jag förstår att du var tveksam med tanke på hur man kan må innan, under och efter intervjun. Men det verkar ju gått bra. Kan du inte länka till artikeln när den kommer? KRAM!

2009-10-11 @ 11:07:32
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Sorgfågel

Myzpyz: precis det var en av tankarna till att jag ställde upp. Jag fick mycket hjälp av andra sorgbloggar i början och jag hoppas att någon annan kan få det av min.

Kicki: jag lovar att länka!

Kramar!

Sorgfågel

2009-10-11 @ 13:34:08
URL: http://cayenne72.blogg.se/sorgfagel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0