Dagar som går

"Oj", säger folk, "vad fort tiden går! Är det redan mitten av oktober? Det känns om att det bara är måndagar och fredagar hela tiden! Vart tog sommaren vägen? Tänk att det snart bara är två månader kvar till jul!" och så vidare. Jag nickar, ler och håller med och rapar ur mig nån replik som liknar deras. Och ljuger. För det är ju skönt att tiden går fort, det är skönt att dagarna trillar förbi! För då färdas jag längre bort från förlusten, då lägger sig alla dagar och månader som en skyddande filt mot saknaden. Då kanske det så småningom händer, det där klyschiga "tiden läker alla sår"?

Kommentarer
Postat av: Ahlgrenskan =)

Tack snäckan för orden i min blogg!!

De gör mig glad!!!

Förstå ditt tänk ang dagarna!

KRAMAR till dig o barnen!

KIKI

2009-10-16 @ 17:18:48
URL: http://blogg.familjen-ahlgren.se
Postat av: Matilda

Jag läste på en annan sorgesida, där ett föräldrapar skriver om saknaden efter sitt förlorade barn.



Det har gått 2 år nu och pappan skrev så vackert om svarta och vita minnespärlor.

Han skrev att det numera var färre och färre svarta och grå minnespärlor och det fanns till och med gånger han enbart trädde vita minnespärlor på sin tråd.



Jag hoppas så att dagen då du får trä fler vita än svarta minnespärlor snart kommer, och att du så småningom får en lång tråd med många vita pärlor.



KRAM

2009-10-16 @ 17:27:39
Postat av: Elisabeth

Jag tänker på ännu en klyscha när jag läser ditt inlägg fast den känns så grymt opassande du vet den med tid som går fort när livet är roligt - men det kanske är med den klyschan som med alla andra att det ändå ligger något i det!

VARM kram till dig!

2009-10-17 @ 16:13:19
Postat av: Jennie

Jag förstår hur du känner, även om det för mig bara gått 3 veckor och fyra dagar sedan min livskamrat dog. Jag är väl i chock fortfarande.

2009-10-22 @ 17:27:18
URL: http://supermatten.blogg.se/
Postat av: gudrun karlsson

"

klyschan "tiden läker alla sår", men ärren består,det är kanske så det blir men ljuset tränger sig igenom mörkret,och till sist lever man på de ljusa minnen man har.

Kramizar tänker på dig/Gudrun

2009-11-02 @ 15:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0