Summering av födelsedag

Jaha, då var man på andra sidan om ännu en av Dagarna. Vi klarade oss igenom M:s födelsedag så bra vi nu kunde. Fast jag vet inte om han jäklades med mig när det gällde den hissade flaggan: jag fick nämligen inte ner den på kvällen. På nåt sätt hade den snott sig runt sin egen lina av vinden, så den satt stenhårt fast. Vi har haft flaggstång sedan M fyllde 35; alltså i nio år, och det har aldrig hänt. Hur jag än ryckte och vred så satt den kvar, även efter att vinden mojnat. Var ingen annan råd än att låta den hänga hela natten och hoppas på att vinden skulle blåsa åt ett annat håll idag så det lossnade. Och mycket riktigt, idag på morgonen lossnade det så snällt och enkelt....

Här är för övrigt den smått deprimerande statistiken över mitt stöd från anhöriga på M:s födelsedag:
Antal telefonsamtal: 0
Antal mobilsamtal: 0
Antal sms: 1 (tack, Anna!)
Antal besök: are you kidding me?? Fast jag jobbade å andra sidan hela eftermiddagen.

Men för att väga upp detta; här är cyberstatistiken:
Antal tröstande svarskommentarer i bloggen: 9 (tänk att det tändes ljus och spelades musik för M igår, jag grät när jag läste det och det var goda tårar!)

Antal tröstmail: 6 (samtliga från underbara 5-kiloslistan)
Antal svar på mitt inlägg om födelsedagen på Allt för föräldrar: 25

Summa summarum: mitt liv finns på nätet! Nä, men allvarligt, även om ni inte tror att ni gör någon skillnad så ska ni veta att även cyberkramar värmer! Att det gör mig glad att veta att det sitter människor och tänker på mig och tänder ljus för M och virtuellt håller mig i handen! Det hjälpte faktiskt!


Jag och Lilla J på kyrkogården igår:


Kommentarer
Postat av: Anna

Den statistiken lät inget vidare. Tur att nätstatistiken var bättre i alla fall. Ännu en dag som du överlevde, vännen. Jodå, här brann S:s ljus för M i går. Vilket underbart tecken han gav dig med flaggan! Ta in det och låt det värma dig. I dag är det fredag och det är ju min "Lotta-dag" så i dag finns du extra mycket i tanken. Tack för att du är min vän! /Kramar Anna!

2009-05-08 @ 08:43:24
Postat av: -ME-

Jag blir så himla ARG att irl-statistiken ser ut sådär. Och jag lovar att inte vara en sån som försvinner irl om någon i närheten råkar ut för detsamma som du. Det spelar fanimej ingen roll hur himla viktig och busy man tycker att man är, man måste våga prioritera att räcka till litegrann åt andra också. 'stampar'

2009-05-08 @ 09:39:22
URL: http://vinterliv.blogg.se/
Postat av: Kicki

Tråkigt att irl-statistiken såg ut så :(. Har undrat lite om ditt förhållande till M:s föräldrar. Umgicks ni mycket innan M:s död? Jag får en känsla av att du inte står dem så nära, men jag kan ha fel. Hade ju varit skönt om ni kunde stötta varandra, för de måste ju ha en väldigt stor sorg de med.



Skönt att cyberkramarna värmer. Jag skickar dig en hel bunt!



Vad lika ni är, du och lilla J! KRAM!



2009-05-09 @ 09:16:06
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: myzpyz (aff)

hej vän!

jag önskar så att jag suttit vid datorn lite denna veckan. då hade jag åtminstonde kunnat skicka kramar till er...

nåja, jag skickar stora klasar nu istället o tänder mitt änglaljus för M. hoppas han tycker det är oki att få en sen grattis-hälsning.

härligt att flaggan spelade dig ett spratt - det var juh M som hälsade övertygad

va fina ni är, du o lilla J!

mängder med kramar

2009-05-09 @ 23:29:12
URL: http://vfw.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0