Kalas på kyrkogården

Jag och barnen var uppe vid M:s grav på kyrkogården tidigare ikväll och inte bara det; vi hade picknick-födelsedagskalas för honom där! Bredvid graven bredde vi ut utflyktsfilten och sedan skålade vi för honom i cider i höga plastglas och åt dajm-marängtårta som han älskade. Vi pratade om vad han hade önskat sig i present om han hade levat och hur födelsedagen hade varit då.
Även om folk skulle tycka att det var etikettsmässigt helfel att göra så på en kyrkogård, så struntar jag fullständigt i det! Det var ett perfekt sätt att ur barnperspektiv fira en död men fortfarande älskad pappa!! Som tur är är just vår kyrkogård oftast folktom och stilla, så ingen behövde ju störa sig på det heller.






Här är rosorna vi satte till M:



Tanken är att de ska likna brudbuketten:




Grattis på födelsedagen älskling, var du än är!! Vi älskar och saknar dig för alltid!

Kommentarer
Postat av: .:Sabina:.

Det är så fint, så genomtänkt och du lyckas verkligen med att ge barnen den bästa pappafödelsedagen de kan få, så som det nu är... Rosorna är underbara! Och mina tårar droppar här.

Varma kramar på Ms födelsedag!

2009-05-07 @ 22:21:18
URL: http://mitteget.wordpress.com/
Postat av: karibien

Så fint ni gjort!



Jag anar en årlig tradition :)

2009-05-07 @ 23:30:47
URL: http://karibien.typepad.com
Postat av: Anna

Å vännen, mina tårar rinner här. Så vackert, så fint och så fruktansvärt fel att ni tvingas fira på detta vis. Kramar i massor!!

2009-05-08 @ 08:37:05
Postat av: Anna m V & E

Oh så vackra rosor och ni gjorde helt rätt!! Utomlands kan man minsann pick-nicka på kyrkogårdar och fira en förlorad vän/make/släkting så varför ska vi inte kunna göra det här!

kram

2009-05-08 @ 17:25:38
Postat av: Jonasn



Vilket fint kalas, hoppas det kan bli en tradition för er

2009-05-08 @ 23:56:25
Postat av: Susanne 5-kilos

Vad härligt gjort!!! Blommorna var otroligt vackra. Kan inte tänka mig annat än att M verkligen uppsakttade er picknick från ett vitt fluffigt moln stax ovanför er.

2009-05-09 @ 09:28:18
Postat av: Nina

Vad fint av er! Faktiskt en mysig bild där ni firar en älskad och saknad person. Så klart att ni skulle göra det just där på kyrkogården!



Jag hittade hit via ME´s blogg. Jag beklagar djupt den sorg ni befinner er i. Livet är så skört!



Nina

2009-05-09 @ 16:51:37
URL: http://mammanina.blogg.se/
Postat av: Jessica

Så helt rätt. Så absolut helt rätt.

2009-05-12 @ 18:02:36
URL: http://mammanj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0