Födelsedag i himlen

Idag är det M:s födelsedag, idag skulle han fyllt 44 år. Det känns lite lågt och grått idag på grund av detta förstås, han fattas extra mycket såna här dagar. 
Vi har i alla fall hissat flaggan för honom på morgonen, jag skiter i om folk tycker det är konstigt! Det ÄR hans födelsedag och då uppmärksammar vi det - för oss finns han ju fortfarande; i våra hjärtan!
Ska åka till kyrkogården innan jag börjar jobba och sätta ett stort fång med rosor till honom och ikväll åker vi dit tillsammans, jag och barnen. 

Saknar honom så mycket idag, allt smyger extra nära. Jag saknar att ha honom att prata med, saknar hans sällskap. Att han ser på mig med så mycket kärlek, att han längtar efter mig. Jag saknar att inte ha någon att sms:a små kärleksmess till. Saknar alla våra interna skämt som bara vi förstod, all vår jargong som var bara vår. Saknar att inte ha honom att krypa intill när jag ska sova; det är så kallt och tomt att sova ensam.


När vi körde förbi kyrkogården igår på väg till skolan stod det en GB-glassbil på kyrkogårdsparkeringen. Detta noterade genast Mellan M, som glatt skojade: "det är nog pappa som ringt efter den!" Sedan pratade vi om att det säkert var så och att i himlen där han är, där får han nog glass precis när han vill!

Kommentarer
Postat av: Mica

Grattis M däruppe i din himmel!



Dina älskade här på jorden har fixat en jättefin födelsedag till dig.

Flaggan är hissad och du har fått fina blommor på din grav.



Jag kommer tänka lite extra på dig och din underbara fru och dina tre små hjärtan idag. Idag är det två närstående till mig som fyller år, bl a en helmysig liten buse som blir 2 år idag.

Tänk att ni har samma födelsedag!...



Pineapple, hoppas att du får en bra dag idag på din älskades födelsedag. Högtiden brukar du fixa, dippen kommer senare.

Jag ska hålla lite extra koll på dig närmsta dagarna, så vill du prata så vet du vart jag finns.



KRAMAR till hela familjen M på pappas födelsedag!

2009-05-07 @ 10:17:46
Postat av: Anna m V & E

Nu sitter jag här på jobbet med tårar i ögonen, vad ont det måste göra med all denna saknad - livet är bara inte rättvist - så är det bara.



Klart ni ska hissa flaggan! Jag hoppas du får tag i de vackraste av rosor!!



kram

2009-05-07 @ 10:19:16
Postat av: Anna

Grattis M!! Hoppas du har det fint i din himmel. Önskar så att du fick vara här på jorden och fira med din underbara familj!



Vännen, jag håller dig i handen hela dagen! I dag brinner S:s ljus för M här.

/ Varma kramar, Anna!

2009-05-07 @ 11:12:31
Postat av: .:Sabina:.

Tänker på dig idag, och också mycket på M. Så gräsligt onödigt allt, så mycket tomrum som en älskad person lämnar efter sig. Klart ni ska hissa flaggan och ge M rosor. Hans födelsedag ska ju firas även om han fysiskt inte är här. Han är med er!



Vi har också en "tom" födelsedag längre fram i maj, när min pappa skulle ha fyllt 73 år... majbarn båda två alltså!

2009-05-07 @ 17:52:54
URL: http://mitteget.wordpress.com/
Postat av: KIKI

Stor grattiskram skickar vi upp till dig,Mats.

En varm tanke och en stor kram till dig och barnen, Lotta.

Mats är jätteglad för att ni hissat flaggan...inget konstigt alls tycker jag.

Helt klart hade "pappa" ringt glassbilen skulle han inte få glass på sin födelsedag...han har säkert käkat glass hela dagen!!



Vi har ljuset i vårt köksfönster tänt för dig idag Mats...och din underbara fru och dina goa ungar!!



KRAMAR från KIKI med familj

2009-05-07 @ 18:01:37
URL: http://blogg.familjen-ahlgren.se
Postat av: H e l e n

Hej.



Ska lyssna på Precious nu för att fira M´s födelsedag.



Kram.

2009-05-07 @ 18:56:02
Postat av: Kicki

Hoppas du har haft en dräglig dag och att du hittade fina rosor till graven. Bra att du hissade flaggan. KRAM!

2009-05-07 @ 21:46:23
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: -ME-

Grattis M!



Det är klart ni ska fira hans födelsedag! Jag menar, man blir ju inte ofödd bara för att man är död? Och att fira födelsedagen är ju att fira att en människa blev född den dagen - det är klart att den dagen är värd att fira ändå, även om han inte är kvar just här.



Glassbilen kanske var en hälsning till er, att han har det bra där han är? Fast ser er och saknar er, det gör han. Hela tiden.

2009-05-08 @ 09:25:58
URL: http://vinterliv.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Innerligt varmt Grattis i efterskott till M!

Kunde anat att han var ett hoppfullt "majbarn"...

2009-05-22 @ 18:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0