Fem myror är fler än fyra elefanter eller nåt

Mamma ringer från Ge-Kås angående tallrikarna jag fick därifrån på min födelsedag. Hon vill köpa till småtallrikar i samma serie också men funderar över om det var 6 eller 8 flata respektive djupa tallrikar jag fick. Jag säger att det var 6.
Hon: Var det så få? Ni är ju fem!
Jag: Eeh nä, vi är bara fyra....numera..!

Jaja....Den första veckan eller så dukade jag visserligen för fem, för det gick bara inte att sätta fram en för lite. Men det var ett tag sedan.....

Kommentarer
Postat av: .:Sabina:.

Känns det bra eller konstigt att ni räknas som fem fortfarande? Att M finns med även hos andra? Vi hade dukat till pappa idag, kunde ju inte samlas för att fira hans födelsedag utan att han fick vara med. En sån dag som idag saknar jag en grav att gå till...

Kram till dig från mig!

2009-05-28 @ 00:00:35
URL: http://mitteget.wordpress.com/
Postat av: Sorgfågel

Hej Sabina!

Vet inte, både ock tror jag. Jag är osäker på om det är för att han fortfarande räknas naturligt eller om det är ett utslag av "alla andra går vidare utom jag".

Vad fint att ni dukade till din pappa på hans födelsedag!!

Kram!

Sorgfågel

2009-05-28 @ 10:13:37
URL: http://cayenne72.blogg.se/sorgfagel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0