En tom plats vid min sida

Var jag än är, hur många människor jag än har omkring mig, hur trångt jag än står, så är det alltid som om det är en tom plats vid min sida. En skugga bredvid mig som följer mig vart jag går. Tomrummet efter honom som aldrig kommer att fyllas helt och hållet.
Folk förstår ju inte riktigt detta, att även om jag skulle träffa någon ny, så kommer alltid tomrummet och saknaden efter M att finnas kvar! Vad som än händer, vem jag än möter, så finns alltid den där skuggplatsen vid min sida. Alltid det där sorgsna i ögonen.

Kommentarer
Postat av: Annika M

Nej, "folk" förstår inte det där, men jag är iallafall en som gör det.......



Kram A

2009-05-11 @ 08:01:39
Postat av: Anna

De vet inte hur det är att leva med den skuggan. Hur det är att alltid sakna någon. Hur det känns att någon alltid fattas. Varma kramar till dig!

2009-05-11 @ 21:51:13
Postat av: Mia T

Har nyligen hamnat i samma fruktansvärda kaos som dig. Denna obeskrivliga tomhet och saknad.....

Min man, 32 år gammal, gick bort för 3 veckor sen i cancer efter att ha varit sjuk i 2 månader. Kvar i detta kaos är jag tillsammans med våra flickor 5 och 2,5 år gamla och en bäbis i magen som är beräknad om 10 veckor. Barnen får mig att vilja gå upp varje morgon. De får mig att vilja kämpa vidare. Jag har knappt hunnit läsa din blogg, men det lilla jag har läst har redan hjälpt mig. Äntligen någon som vet kände jag när jag läste. Din blogg kommer jag absolut att läsa dagligen och det känns skönt att läsa av någon som vet..... Tack! En vänlig hälsning till dig från mig// Mia T

2009-05-11 @ 23:11:51
Postat av: Mia T

Måste bara skriva en sak till. Var precis inne och läste om dina små änglar, om bibliotekarien.... Då slog det mig att jag måste tipsa dig om en jättefin bok, som du säkert redan har. Men det är i alla fall en bok utgiven av Rädda barnen som heter "Så länge jag minns finns du". en fylleribok för barnen att minnas sin älskade pappa. //Mia

2009-05-11 @ 23:28:34
Postat av: Jonasn



"När pappa blev skallepär" av Anna-Karin Elwin Segolsson. Boken berättar ur barnens perspektiv historien om när en pappa fick leukemi.



Ovan bok tror jag hjälpte till att föklara med text och bilder för min dotter ( nu 4 år) när vi drabbades utav leukemi i familjen ( mamma/fru ). Även vänner fick det förklarat på ett bra sätt vad det var som händer i kroppen med cancer.



Jonasn

Som lever med en skugga sidan om sig



2009-05-12 @ 23:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0