Drömmar

Jag drömde om M i natt igen. De kommer då och då numera, drömmarna om honom. Det tråkiga är att fortfarande släpper hjärnan inte garden, för i drömmarna vet jag alltid att M är död eller ska dö.
I natt var versionen att han hade haft hjärtproblem - hjärtattack? - och jag var orolig för att det skulle hända igen och att han då skulle dö. Minns hur jag diskuterade min oro med honom.

Jag längtar efter en dröm där M är bara M, där inte döden står som en skugga bredvid honom. Men jag antar att jag inte är redo för det ännu; det skulle vara alltför smärtsamt att vakna från en sådan dröm.

Kommentarer
Postat av: -ME-

Det kommer en tid då man kan vakna efter en sån "bara"-dröm och vara lycklig att man fick den. Det kommer. 'nickar' Hur jag vet tänker jag inte fläka ut här, men jag vet. Och de drömmarna är underbara.

2009-03-12 @ 10:52:07
URL: http://vinterliv.blogg.se/
Postat av: Kicki

Hej L! Ledsen att jag inte hinner kommentera så ofta nu, det är för buzy med allting helt enkelt! Ville bara berätta att min pappa har varit död i 12 år snart och min mamma i 8 år, och jag tror inte jag drömt mer än en handfull drömmar om dem där jag inte "vetat" att de varit sjuka på något sätt. På ett sätt tycker jag det är bra, för det vore ju jättejobbigt att vakna och tro att de verkligen fanns igen. Men för att det är så här för mig betyder ju inte att de kommer vara så för dig :). Det jag känt är dock att jag inte är lika upprörd nu som kort efter dödsfallen när jag vaknar upp efter dessa drömmar. Jag minns i början - då var det verkligt tuffa drömmar. Jag drömde mer om pappa, eftersom han dog akut. Mammas död hade jag bearbetat lite redan när hon levde tror jag. Jag tror alltså att dina mardrömmar kommer avta med tiden - just nu bearbetar du M:s död både dagtid och nattid. Du kommer säkert få drömma bättre drömmar längre fram. Det önskar jag dig verkligen! Många varma kramar och önskningar om en dräglig helg/Kicki

2009-03-13 @ 09:10:31
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: .:Sabina:.

Jag är helt mållös!! Tack, tack, TACK snälla L för presenten idag, vilken helt otrolig överraskning! Som alltid försökte jag på handstilen först räkna ut från vem paketet kom, men jag kunde inte. Inte konstigt, för jag har ju aldrig sett din handstil förr... Ja, vad ska jag mer säga för att det ska gå fram - tack snälla!

2009-03-13 @ 16:04:24
URL: http://mitteget.wordpress.com/
Postat av: Anna

Tror att det har en betydelse, som du själv skriver. Det skulle vara för smärtsamt att vakna ur en sån dröm och på nåt konstigt vis vet kroppen det. Kram Anna!

2009-03-13 @ 20:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0