Ännu en svart natt

Ha! Där fick jag för att jag skrev att helgerna börjar kännas lite lättare - gårdagen blev desto svårare! Det är inte ovanligt; efter lättare dagar följer ofta ett sånt där svart hål av ledsenhet och gråt. Som tur är gäller det omvända också, så jag har lärt mig att bita ihop, stå ut och ta mig igenom. Men det var tufft att somna i går kväll - lade mig vid halv elva, då kom gråten och just igår var enda sättet att handskas med den att hämta mp3-spelaren och ligga och lyssna på musik. Nån gång efter klockan två somnade jag, trots insomningstablett.......
Låg och tänkte ett tag att jag borde gå upp, starta datorn och logga in på msn och anropa där eller ringa någon eller skicka iväg ett sms - som något nödrop. Men jag gitte inte. Alla andra sover ju gott och det ska de vara glada för och på något sätt är man aldrig så ensam som när de där attackerna kommer. Och de går ju över, jag har lärt mig det. Som att sitta och titta på en uppriven sårskorpa som blöder - förr eller senare stannar det av. Tills nästa gång något river upp.

Kommentarer
Postat av: Anna

Det är nog så, att de bra dagarna behövs för att de jävliga ska kunna komma. Och de jävliga behövs för att det ska kunna bli fler bättre dagar. Du är så ung i din sorg än, men en dag kommer de bra dagarna bli fler, de ljusa stunderna kommer bli längre. Och jag hoppas av hela mitt hjärta att du någonstans vet att du inte är ensam, inte i dag, inte i morgon, inte i framtiden. Här har du en som bara är ett anrop borta i alla fall, vännen! Och jag tror det finns fler därute. Varma kramar Anna!

2009-03-17 @ 20:08:48
URL: http://anna.kxa.se
Postat av: Susanne 5-kilos

Börjar med en stor (((kram))).

Jag tänker precis som Anna har skrivit. De ljusa dagarna är som små öar i ett stort hav. Du behöver dem för vila och ro, för att kunna ta dig genom det stora havet sen igen och igen.

Även om jag är en katastrofal kvällsmänniska - ögonen slår igen vid tio - så finns jag här.

Kramar, Susanne

2009-03-17 @ 21:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0