Han som alltid såg

Jag är så trött! Trött som i sömnig alltså, trött som i "jag gör för mycket och är igång för mycket". Ibland blir jag så akut trött att jag svajar och känner det som att jag nästan tuppar av. En del av mig kan nästan tycka att: "go ahead, svimma bara, för då får jag äntligen vila och så syns det kanske hur tungt jag bär!"
Men jag strävar på. Och jag klarar ju allt och jag fixar ju allt och jag gör ju allt. Det finns ju ingen annan här längre! Ingen som av sig själv - oombedd! - kan se att det behövs klippas gräs, rensas ogräs, tvättas bil, handlas mat, diskas, tvättas, strykas, lagas middag. Ingen som precis i ögonblicket kan se hur det står till och säga "älskling, du ser trött ut, lägg dig en stund i soffan så dukar jag av!" eller nåt liknande. Jag saknar att han alltid SÅG, att han alltid VISSTE!

Jag är i alla fall oändligt tacksam för barnen, de är min livskälla! Utan dem - ingenting!

Kommentarer
Postat av: E-K

Tack för din titt i min blogg.



Du har full rätt att vara trött. Hoppas du lyssnar på kroppen och tar små micropauser.

Jag är ju också änka och ensamheten är jobbig hur mycket barnen än betyder och hur tacksam jag än är kan DE ALDRIG ERSÄTTA EN MAN. Vi är skapta för tvåsamheten, jag har förstått att det är ett grundläggande behov för överlevnad, precis som mat och sömn. Ta vara på dig så gott det går. Jag finns om du vill och behöver.



Styrkekram

2009-06-18 @ 14:54:35
URL: http://www.steeperz.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0