Dålig dag idag

Dålig dag idag; stressig morgon, jobbigt och otillräckligt på jobbet med en barngrupp som ibland känns...tja..dysfunktionell eller nåt och som topping på det hela trötthet och mycket att göra hemma på kvällen. Ibland är jag så trött att jag blir yr i huvudet; det känns nästan som att jag ska svimma! Men bryr jag mig om det? Nä, jag bara tragglar på. Varför? Ja, vem fan ska annars laga maten, tvätta tvätten, krama barnen and so on for eternity?!

Jag önskar mig tänkande medmänniskor - människor som kunde dra egna briljanta slutsatser UTAN att man behövde skriva dem på näsan: "Hmmm, hon är ensam varje dag med 3 barn, kanske hon skulle vilja ha hjälp med dem? Hon har en gräsmatta stor som en fotbollsplan, kanske hon vill ha hjälp med att klippa den nån gång? Hon har tummen mitt i handen och bor i en stor villa, kanske hon skulle behöva hjälp med nån fixargrej?"
Jag önskar mig hjälp som kommer självmant utan att jag ska behöva be om det! Jag vill inte be om allt, det är svårt och jobbigt för det förstärker känslan av hjälplöshet och ensamhet.

Kommentarer
Postat av: Annika M

Nej, fy! Nån hjälp tycker jag att du kan få utan o be om det!!! Är folk i din närhet så himla ego - eller är de blinda? Låter inte klokt.



Om jag och barnen bodde närmare skulle vi gärna hjälpa dig, även om jag har ungefär samma situation själv (minus huset). Ibland är det bara skönt att hjälpas åt i kaoset - t ex laga mat åt varandra eller så. Men tyvärr, maten hinner bli dålig på vägen :)













2009-06-10 @ 21:47:41
Postat av: myzpyz (aff)

hej vän!

håller med om att det är en skitdag idag :(

skickar dig stora kramar o håller tummen för att imorgon blir en bättre dag!

2009-06-10 @ 22:01:24
URL: http://vfw.bilddagboken.se
Postat av: -ME-

Och jag som muttrar över att ingen erbjuder barnvakt nån gång emellanåt, eller handtag med tyngre saker, jag ska nog börja hålla klaffen. Om de omkring dig inte ens ser att du behöver det, så lär ingen begripa att jag också skulle vara behjälpt. Fast jag kommer fortsätta drömma våta drömmar om spontana barnvaktserbjudanden...

2009-06-13 @ 20:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0