Trygghet som svajar

Både igår och idag har det varit riktigt jobbigt. Får rena sorgattacker då jag bara bryter ihop och gråter! De utlöses av små bagatellsaker; igår kyrkogrådsbesök, idag trötthet i kombination med för mycket hushållsjobb. Det som känns värst är att barnen måste se detta, stackars mina små älsklingar! De vet visserligen så väl varför jag är ledsen och jag pratar alltid med dem när jag lugnat mig och de är så duktiga. Men ändå - vad gör det med barnasjälar att se den enda man har kvar bryta ihop så; gång efter gång? Jag är ju den enda tryggheten nu, det svajar nog mer än lovligt när jag inte håller ihop!?

Kommentarer
Postat av: karibien

Jag önskar jag kunde stötta i verkliga livet!



Har du någon du kan be om hjälp, någon vän eller far-/morföräldrar som kan hugga i med hushållet eller sysselsätta barnen några timmar?



Du behöver få gråta utan att ha skuldkänslor för det. Och jag tror nog att barn märker av även känslor man tror att man håller inne. Det viktiga är väl att prata om det, "jag var trött och ledsen, nu känns det bättre". Utifrån ålder och förmåga förstås.



Med min 18-åring har jag pratat mycket om rädslan för att bli ensam, efter råd från min psykolog.



Sköt om dig



Kram



/k

2009-07-25 @ 19:59:36
URL: http://karibien.typepad.com
Postat av: Annika M

Så känner jag också ofta, men du:

Hellre en mamma som blir ledsen och visar sina känslor än någon som ska bita ihop och trycka undan sorgen. Bara man förklarar varför, så vet dem att det är okej.



Jag tycker du är sund och en bra förebild för dem! Du visar att man får uttrycka sina känslor, det är alldeles för många människor som trycker undan och låtsas som allt är bra. Hur skulle det kunna vara bra?

2009-07-26 @ 12:43:21
Postat av: tvillingmamma Lotta

Läser och gråter, för både din skull och för min skull.

Vad våra barn ska behöva gå igenom, det är så jäkla orättvist.

2009-07-27 @ 00:14:07
URL: http://tvillingmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0