Små glimtar

Som alltid, lite lugnare nu efter några dagar av sorgattacker.
Igår var jag och barnen tillsammans med min "änke-kompis" och hennes barn. Vi lärde känna varandra genom anhöriggruppen som jag går på via diakonerna i kyrkan i stan och det är jätteskönt att umgås med henne. Vi förstår varandra helt och full och vi har så lika liv - ungefär lika gamla, tre barn var, make som ryckts bort mitt i livet, ensamma i stora hus med stora trädgårdar, lika svårt att förstå och greppa sorgen.

Idag var jag och barnen på en heldagsutflykt till Göteborg och det var mysigt. Det är lite konstigt att det funkar såpass nu att göra saker utan M, att man liksom klarar av det utan att gå sönder av saknad. Men han gör sig påmind ändå såklart - i små saker som till exempel när vi köpte kulglass på Avenyn och de hade Diplom-is med alla de där söta godissmakerna som han var så förtjust i: Lion-glass, Dumle-glass, pecannötkola, marängsviss, himmelsk röra, After eight. Hela tiden är det såna små saker; bara små glimtar från ett ljusare liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0