Gamla farbröder och tanter

Något som kan göra mig väldigt sorgsen är när jag ser gamla par: alltså en vithårig farbror tillsammans med sin lika vithåriga fru. Jag blir så ledsen, för så ville jag ju också ha det! Jag ville bli gammal och rynkig och vithårig vid M:s sida, jag ville åldras tillsammans med honom!
Nu tänker jag ibland att jag aldrig får veta hur han skulle sett ut som gammal. Undrar hur han hade blivit? Hade han blivit sådär trivsamt "farbror-tjock"? Hade han fått vitt eller grått hår eller kanske bara skallig? Var hade rynkorna satt sig? Den glittriga skrattglimten i ögonen hade han haft kvar, det vet jag i alla fall! Det har både hans  pappa och hans mamma, så det är jag övertygad om. Dessutom var han en sådan person som alltid har glimten med sig och såna personer glittrar även i ålderdom.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja det är ju det man hoppas och vill, att få bli gråhåriga tillsammans. Livet är så j-a konstigt ibland. /Varma kramar Anna!

2009-07-05 @ 09:55:39
Postat av: karibien

Jag känner precis som du, de gamla paren är svåra att se. Jag undrar också; skulle han blivit vithårig som på mammas sida eller tappat det mörka håret lite i taget som på pappas, skulle han fortsätta vara gängligt smal, skulle hans rygg krökas, skulle han få vara frisk?



Men ännu svårare har jag att se pappor med barn. Barn med pappa.



Jag tittar ner i marken, byter sida på gatan, lämnar kassakön.



Undrar hur länge det ska vara så?

2009-07-05 @ 15:45:27
URL: http://karibien.typepad.com
Postat av: E-K

Hej. kan bara hålla med dig, precis så känner jag också men VI LEVER NU och får gräva efter det positiva som går att hitta.

En JÄTTEKRAM till dig



/E-K

2009-07-10 @ 14:45:28
URL: http://www.steeperz.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0