Våra sömnproblem

Stora J ringde från skolan idag också. Hon ville hem för hon var för trött, så jag hämtade henne. Vet inte vad jag ska göra med henne, problemet är inte att hon sover för lite utan att hon sover för dåligt! Hon verkar ha samma taskiga sömn som jag just nu, det vill säga svårt att somna, vaknar till flera gånger under natten, slumrar snarare än sover, drömmer. När man vaknar på morgonen känns det som om man inte sovit alls. Jag fattar ju att det är sorgen som är boven både i hennes och i mitt fall, men vad gör man åt det? Jag kan ju i värsta fall ta insomningstabletter, men vad gör man med en tolvåring?

Kommentarer
Postat av: Anna

Önskar er lite vila och ro. Lite värme och lindring. En massa förståelse och medkänsla. Tänker på er! Kramar Anna från aff!

2009-01-19 @ 14:22:41
Postat av: Fröken M

Sömnen är viktig i sorgeprocesser, i alla kriser. Det finns mildare sovmediciner som kanske kan vara ett alternativ att prata med läkare om. En halv Propavan sov jag gott på. Då hade jag iofs inga problem att somna, men sov inte bra. Det löste min sömn.



Styrkekram!

2009-01-19 @ 19:40:31
URL: http://froken.bloggagratis.se
Postat av: Kicki

Hej! Usch vad jobbigt att ni sover så dåligt! Jag tycker du ska ta kontakt med någon barnpsykolog och fråga angående din dotter. Men det kanske du redan har gjort? Det blir så jobbigt om det börjar bli en ond cirkel... Jag hade väldiga soömnproblem när jag var runt 12-13 år och det hade jag utan att ha förlorat min pappa (än) och det var svårt att bryta cirkeln.). Jag håller med föregående talare kring Propavan som är ett ickeberoendeframkallande medel. Men jag vet inte om barn kan ta det - men kanske du? Många många kramar!

2009-01-20 @ 16:22:13
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0