Vår livlina

Jag och barnen har en liten livlina, en sak som vi ser fram emot just nu: på sportlovet (vecka 8) ska vi åka till Lanzarote! Vi längtar till dess, vi behöver verkligen komma iväg, få lite sol och värme och vara tillsammans bara vi på ett annat ställe.
Tanken har funnits sedan sent i höstas, men då kändes det lite för läskigt. Sedan kom jul och nyår, men nu kände jag att: nä, vi BEHÖVER åka, vi behöver komma bort!! Så jag bokade bara härom veckan, det gick fort när jag väl bestämt mig.
Valde Lanzarote just för att vi varit där en gång innan, jag vill inte åka till något helt okänt ställe där man bara känner sig vilsen. Och det är lagom långt bort också med tanke på att flyga ensam med tre barn. De stora går väl an, men Lilla J.....ja, vi får väl se hur det går!

Detta kanske kan bära oss genom resten av den här frusna gråa vintern, så att vi orkar fram till våren! Särskilt Stora J behöver verkligen något att se fram emot och ett tillfälle att få vila upp sig och "tanka" solljus!

Kommentarer
Postat av: Fröken M

Ååå vilken härlig läsning!

Det kommer göra er gott, att få komma i väg till en annan miljö, skratta åt annat.

Jag tror att du investerat i något mycket betydelesefullt.

Kram!

2009-01-26 @ 23:42:57
URL: http://froken.bloggagratis.se
Postat av: -ME-

Ja! Bra tänkt, bra gjort! Det kommer gå strålande med lilla J också, jag lovar!

2009-01-27 @ 07:07:00
URL: http://vinterliv.blogg.se/
Postat av: Lizette

Oh så skönt. Det är nog vad alla behöver i dessa gråa tider...Var är ljuset???? Hoppas ni får en riktigt skön vecka med mycket sol och bad det är ni väl värda.Komma bort ett tag och få lite andra rutiner Det går säkert alldeles utmärkt med Lilla J. Kram kram

2009-01-27 @ 08:45:17
Postat av: Kicki

Låter fantastiskt bra att ni ska åka iväg till solen! Vad bra!

2009-01-27 @ 19:00:15
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Anna m V & E

Låter alldeles strålande, det kommer att gå alldeles utmärkt med alla barnen - skönt att ni har något att se fram emot

2009-01-28 @ 12:55:20
Postat av: kamilla

Det låter som en bra sak att se fram emot. Det är nog skönt att få komma bort och lämna det jobbiga ett tag.

2009-01-30 @ 22:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0