Samtal med chef och kurator

Jag har pratat i telefon idag med både min chef och min kurator och båda verkar vara inne på att jag inte ska börja jobba såhär fullt ut, utan lite grann. Kanske ett par dagar i veckan och då som typ arbetsträning, så att jag inte har krav på mig att ta fullt ansvar för allt som är runtomkring, utan kan vara bara i barngruppen. Det känns som en bra idé, jag vill ju hellre försöka jobba lite åtminstone och inte vara fullt sjukskriven, för då tror jag att det blir ännu värre att gå tillbaka till jobbet sedan. Jag vill inte att det ska växa till något "spöke".

Men det förutsätter förstås ändå en sjukskrivning i botten. Så nu ska jag till distriktsläkaren i morgon och sitta hos honom och dra upp hela min historia precis hur jag mår och hur jobbigt det är.  Det känns ungefär som att dra ut en visdomstand utan bedövning...... Jag hade hoppats slippa sitta på ett mottagningsrum och gråta och vända ut och in på sorgen och smärtan, för det är så jäkla tungt! Men det får väl bli så.
Har för övrigt gråtit mest hela dagen idag också, inklusive båda telefonsamtalen. Ögonen är alldeles svullna, jag ser inte klok ut.

Får väl se nu hur det blir, men det var i alla fall skönt att ha en chef som var förstående och direkt gick in med olika förslag på lösningar.

Kommentarer
Postat av: -ME-

Det kommer att ordna sig. Det låter som om du har en bra chef som fattar vad som händer, och även om det blir jobbigt imorrn så löser det ju en hel del sen... Jag tror också att du har en bra inställning; att jobba lite så det inte blir ett spöke. En dag är det ju meningen att du ska vara tillbaka på heltid - men helst inte förrän du orkar då. Kram!

2009-01-08 @ 18:24:01
URL: http://vinterliv.blogg.se/
Postat av: .:Sabina:.

Jag önskar att du slapp. Jag önskar att det hade räckt att kuratorn fört din talan, men när det nu är så här så tror jag att det här är något du måste igenom - som med så många andra saker efter Ms död. Ta fasta på att du har en förstående chef, gå på magkänsla och sätt dig och barnen i första rummet. Jobbet finns kvar den dag du är redo för det. Än har du för stort berg att hugga i...

Många kramar

2009-01-08 @ 19:46:57
URL: http://mitteget.wordpress.com/
Postat av: Kicki

Vad bra att du pratat med både chef och kurator idag! Och du klarar distriktsläkaren också, det lovar jag. Håller med dig själv och -ME- om att det kan vara bra att jobba lite, så att gå tillbaka till jobbet inte blir ett "spöke". Tänkte skriva det igår, men var lite rädd för att du skulle ta illa upp. Hoppas att läkaren kan bedöma om du är redo för lite jobb nu eller om du bör vara heltidssjukskriven ett tag först. Sedan sakta sakta tillvänjning. Jag gick tillbaka till mitt jobb ganska snart efter min pappa och mammas död och för mig blev det en liten tillflykt men jag presterade i stort sett ingenting. Men du har ett helt annat jobb och en annan situation. Jag kunde dra mig undan på ett annat sätt än du kan också. Lycka till i morgon och kram!

2009-01-08 @ 20:27:49
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej! Nu har jag, efter att ha läst på aff, också hittat din blogg.

Jag blev så ledsen över att läsa om din saknade sms på jul.

Jättekramar till dig!

2009-01-08 @ 22:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0